onsdag 6. juli 2016

Baby våkner brått og skriker

Dette er frustrerende og ekkelt, begge mine barn har jeg opplev. Hei Eg har en sønn på mn som i enkelte perioder sover godt og hele natten, men dei er periodene er ganske korte. Og da mener jeg hyler!


Skulle tro noen holdt på å sage av han armen. Baby som våkner og skriker.

Og at det er foreldrene som må stå for tilpasningen, ikke barnet. Babyens første oppgave er samspill i kontekst. Barn er født med mange ressurser, og i løpet av de første leveukene begynner det å oppleve sammenhenger.


For eksempel at når jeg skriker kommer det noen som vet at jeg er sulten. Håper du har noen tips til hva det kan være eller hva jeg kan gjøre. Begynner å bli sånn passe desperat.


En flaske mme vil alltid mette mer, gir en rolig og blid unge uten at det ødelegger ammingen.

Opplevd at barnet våkner brått og skriker om kvelden. Kveldsamming- og -urolige-barn-om-kvelden Bufret Lignende Mange nybakte foreldre er bekymret over at barnet er så urolig om kvelden. Forskningen er et samarbeid med Folkehelseinstituttet og University of California, og baserer seg på informasjon fra den norske Mor-barn-undersøkelsen (MoBa), der foreldrene til mer enn 55. Etter disse månedene kan du lære bort at klokken fem er natt – til og med når barnet våkner og vil ha mat. Gi litt mat, og putt ham tilbake i sengen igjen.


Etter seksmåneders-alderen har ikke babyer fysiologisk behov for mat om natten. Men du må selv avgjøre om det kjennes riktig for deg og ditt barn å fortsette med nattamming. Verken full mage, tørr bleie eller kos og vugging fungerer da.


Det eneste hjelper da er trilletur, da sovner han og stopper å gråte. At baby skriker om man stopper å trille? Men ikke alle er overbevist. Sosialantropologen James McKenna peker på at det kan være mange grunner til at et baby våkner på nettene.


I en undersøkelse gjort av McKenna og flere kolleger ble det for eksempel fastslått at om lag av gangene en baby våknet i løpet av natten, skyldes det at moren var i nærheten og laget lyder som vekket babyen. Vi har sjekket ører og bryst og de finner ingenting som indikerer at han har vondt. Jeg har en gutt som våkner og SKRIKER om nettene.


Det er ikke sytegråt, men smerte eller redsel.

Jeg må holde han, bære han og så sovner han igjen etter en. Dette har aldri vært et problem tidligere. Han skriker til han ikke får puste og roer seg straks vi kommer inn til. Søvn, mnd gammel baby – Graviditet, spedbarn og. Hvor lenge lar dere babyen gråte ved legging?


Hun finner også ofte på å ha en våkenperiode om natten etter at hun har fått pupp der hun skriker og skråler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg