fredag 24. oktober 2014

Barn ikke spist på 4 dager

Garantert Tilfredshet:. Jeg har nå ikke spist på dager , er dette farlig? Jeg bare lurer for jeg har ganske vondt i magen nå og føler meg utrolig uvell!


Prøver å drikke vann, og jeg vet at jeg ikke kommer til å spise noe imorgen også for jeg er ennå ikke fått det suge på maten ennå, men jeg vet på Lørdag, så har det gått en uke, så veeet jeg at jeg kommer til å overspise, alltid sånn. Barna kan spise risen, hvis de ikke liker alt av pappas favoritt. Barn skal spise veldig lite for å få mangelsykdommer.

Så lenge det er friskt og har bra energi, får det nok mat. Har barn fått nok energi, stopper de å spise og tar igjen på neste måltid. Barn spiser mer i perioder de vokser, og mindre i andre perioder. Barn kan spise det meste av det vi selv lager til middag fra måneders alder, men unngå salt og kumelk.


Kumelk stjeler jern og barnet klarer ikke å skille ut salt på lik linje med voksne. Det er ganske mange foreldre som sliter med barnas soving på dagtid. Ofte fordi barna sover så kort om gangen, eller må trilles for å sove, sier helsesykepleier og søvnterapeut Karin Naphaug.


Hun forklarer at for mye soving på dagen kan føre til at barnet ikke blir trøtt før seint på kvelden.

Det viser seg ofte at barn lærer å spise normalt i barnehagen. Der får de andre barn som rollemodeller og mange foreldre fortviler fordi barna spiser godt i barnehagen mens de ikke spiser hjemme. Det er normalt at barn kaster opp når de hoster.


Ut over mageinfeksjoner kan oppkast blant annet skyldes: Barnet har spist noe det ikke tåler (eventuelt på grunn av allergi og overfølsomhet) Bakterier fra maten (matforgiftning). Dette skyldes at de puster med magen. Denne vil vise seg noen timer eller dager etter at barnet har spist maten. Tipper det betyr at du ikke liker kjøtttkaker der han benyttet anledningen til å spise det dager på ra eller at mannen overhodet ikke kan lage mat fordi du og mora hans har skjemt han bort, der han kommer til å dø av sult om dere dør før han. Har ikke spist noe på dager , og blir kvalm av å se mat.


Hva skal jeg gjøre? Gabs skrev: Omgangssyke skjer mest til jul, pga. God hygiene og mat kokt riktig er det beste råd mot omgangssyke. Hvis du vil sende informasjon til en pasient skal dette skje med sikker kommunikasjon på sikkerhetsnivå 4. Du kan laste ned pasientinformasjoner fra NEL som PDF ved å trykke utskriftsknappen til høyre og velg lagre som PDF som. Og forbrenning vil vel heller ikke vær noe forandret etter så kort tid?


Et annet spørsmål, vil én sjokolade på 200g hver dag gjøre slik at man verken går opp eller ned ved evt. Denne penselen har blitt liggende i en oppvaskmaskin som ikke ble slått på før etter flere dager. Mange tror at hvit muggsopp på en matvare ikke er.


Landstinget i Stockholm har regnet ut hvor mye godteri barn kan i kosten, sett fra et ernæringsperspektiv.

Her er noen forslag til hvor mye søtsaker et barn på fire år maksimalt bør spise eller drikke i løpet av en uke. Du skal ikke spise mat denne dagen. Pass på å drikke rikelig før tømmingen starter (minimum liter),.


Den ansatte må først til legen med det syke barnet på den fjerde sammenhengende dagen med sykt barn , inkludert helger og fridager, sier Brostrøm. Det er ikke lurt, mener psykologspesialisten, som forsker på barn og spisevaner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg