onsdag 22. oktober 2014

Hoven forhud

Du bør selv sørge for å være påpasselig med renhold av underlivet, og du bør skylle rommet under forhuden med vann eller klorheksidin to ganger daglig i et par dager. Dersom forhuden er trang, kan du skylle ved hjelp av en plastsprøyte uten spiss. Denne får du vanligvis enkelt innenfor forhuden , selv når det er trangt.


Innsendt spørsmål ­Sår og hoven forhud. Huden er rø sår og hoven innsiden av forhuden på strengen og fra til tuppen av forhuden. Har vært hos lege hvor jeg fikk canesten og daktacort mot sopp,men dette hjalp ikke. Fikk også beskjed om å prøve fucidin. Hei, de tre siste dagene har jeg hatt en influensa.


Akkurat samme dagen som jeg begynte å føle meg syk merket jeg om morgenen at tuppen av forhuden var rød og hoven. Jeg hadde også sånne ekle hvite prikker under forhuden , noe som gikk vekk når jeg pisset, men det kommer tilbake hver morgen. Hei,jeg er en gutt på år som i lengre tid har vært plaget med røsår og hoven forhud. Det begynte med at forhuden var veldig hoven på tuppen og huden var blek. Jeg har en varmblodsvallak som har fått hoven forhud.


Derfor har han blitt grundig vasket, og holdt ren over ti men det har ikke hjulpet. Eg er ein gut på atten år no, og eg har litt problemer med penis. Penishovudet er rødt og hovent og det gjer vondt å trekka ned forhuden , den er også rød på innsiden og eg trur det er ein slags betennelse. Eg hadde høyrt om problemet før, og eg har våre sjå helsesyster med det, så eg fekk utvida forhuden min på sjukehuset. Jeg er en gutt på år, som plutselig en morgen oppdaget at forhuden på penis var skikkelig hovna opp, to store blemmer.


Det klør og svir litt, men ikke mye. Det er jo litt skremmende men jeg vet ikke helt hva det er. Har slitt med herpes på leppene tidligere, og lurer på om jeg kan ha smit. Go men ikke overdreven hygiene er viktig.


Den er hoven og det gjør vondt ved berøring. Det er ikke tegn til verken misfarging eller utflo og min tanke er at dette skyldes friksjonsskade, da den oppstod etter en 3-dagers periode med ekstremt stor seksuell aktivitet. Noen har glede av å gå med forhuden tilbaketrekt slik at huden blir tørrere og etterhvert tykkere. Det har en tendens til å komme tilbake, men hvis man følger dette opplegget får man det effektivt og raskt under kontroll.


For det som er meget ille plaget kan det hjelpe å bli omskjært. SVAR: Hei Så bra at du sjekker opp plager i underlivet. Har hørt fra flere, både dyrleger og andre personer, at dette kan komme av skitt og møkk som setter seg. Hvis en av dere har hatt sex med andre før så kan plagene komme av seksuelt overførbar kjønnssykdom.


Og legen sa at det var mye bedre å få dette behandlet tidligst mulig. Balanitt er en betennelse med rødhet i slimhinnen på penishodet og forhuden. Sykdomsbilde Ved tilfeller av vanlig balanitt blir slimhinnen rød og irritert, og noen ganger oppstår det også små, fine knopper og gulaktige kviser.


Kløe, svie og små kutt kan forekomme, og forhuden blir ofte påvirket. Jeg er en ung mann som er plaget av trang forhud , og skal til sykehuset for operasjon om en måneds tid. Fastlegen min mente det trolig kun trengs et lite snitt for å ordne problemet mitt, siden det ikke er alvorlig trangt (klarer å trekke forhuden tilbake, men dette er ubehagelig ved ereksjon).


Incisjonen sutureres på tvers, og forhuden er bevart i sin helhet. Dersom pasienten og pårørende ønsker at forhuden fjernes, gjøres det en total circumcisjon. Dette er en infeksjonstilstand som kjennetegnes ved rød og hoven forhud.


Pasienten klager ofte over svie og ubehag fra tuppen av penis, og urinering kan gi økende ubehag. Når jeg var på do nå, så jeg at tissen min har blitt breiere. Ser ut som om huden har blitt tykkere og at jeg er hoven Runker en lang stund før dette, så er det derfor?


Peniskreft er kreft utviklet i forhud eller hud på penis, meget sjelden fra innsiden av urinrøret i penis. I de fleste tilfeller dreier det seg om plateepitelkarsinom utviklet fra overflateceller i fremre del av penis (glans penis eller innsiden av forhuden ).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg