tirsdag 25. februar 2020

Vurderingskriterier historie vg3

Verdenshistorien for hånden – både som magasin og digitalt. Se alle mulighetene dine her og bestill. Gi et magasinabonnement i gave. Velg mellom og utgaver. Læreplan i historie - fellesfag i studieforberedende utdanningsprogram (HIS1-02) Læreplanen utgår gradvis.


Vgpåbygging til generell studiekompetanse. På disse nettsidene finner du tilleggsressurser til læreboken Historie Vg2-3. Innholdet er ordnet etter kapitlene i boken. Start med å velge kapittel i menyen til venstre. Fra kapittelsidene velger du oppgaver og andre nettressurser til kapitlet.


Til høyre finner du et forslag til gjennomføring av muntlig eksamen i historie. Du finner også forslag til vurderingskriterier. Send oss gjerne kommentarer og forslag til forbedringer.


VURDERINGSKRITERIER NORSK Norskfaget er et sentralt fag for kulturforståelse, kommunikasjon, dannelse og identitetsutvikling. Gjennom aktiv bruk av det norske språket i arbeid med egne tekster og i møte med andres innlemmes barn og unge i kultur og samfunnsliv. Jeg tar Historie VG(studiespesialiserende) som privatist, og vet at man på videregående skoler (studiespesialiserende) har eldre historie i andre klasse og nyere historie i tredje klasse.


Gjelder dette for privatisteksamen også, eller risikerer jeg å komme opp i eldre historie på min VGprivatisteksamen? Alle tiders historie er et læreverk til videregående skole og er skrevet etter Kunnskapsløftets læreplan. Les mer om hele læreverket på våre nettsider cdu.


Elevnettsted med lydbokfiler Elever kan fritt benytte nettstedet. Vurderingskriterier kan være ganske generelle og de kan være veldig spesielle. Noen fag har konkrete og klare kompetansemål, som også sier mye om hva og hvordan noe skal vurderes. Andre fag - og særlig de jeg kan noe om - har vide kompetansemål som både må brytes ned til konkrete læringsmål og som krever vurderingskriterier tilpassa hvert enkelt prosjekt og undervisningsopplegg.


Læreplanen i historie har to hovedområder: Historieforståelse og metoder, og Samfunn og mennesker i tid. Historiefaget på NDLA ønsker å vise sammenhengen mellom disse to områdene. Det betyr at det legges vekt på arbeid med kilder og kildeoppgaver i alle emner. Alternativt vgi skole;. Du har noe faglig innhold.


Du leser opp et budskap fra et manus MIDDELS (Kar. 3-4) Du svarer på oppgaven. Hva gjør dere uke når jeg er borte? En egen lærerdel gir tilgang til digitalt historisk atlas, forslag til undervisningsopplegg, prøver, vurderingskriterier og periodeplaner.


Naturfagsenteret har laget et forslag til vurderingskriterier som passer for naturfagene på Vg Vgog Vg3. Det nye verket bygger på et bredt erfaringsgrunnlag med ny læreplan og undervisningspraksis etter Kunnskapsløftet. Fordypningsemne i norsk Vgmed vekt på underveisvurdering. Et eksempel på et strukturert oppsett for fordypningsemnet i norsk i Vgmed retningslinjer og tre vurderingsskjema: Underveisvurdering, egenvurdering og helhetsvurdering. Oi, det var et veldig vidt tema, kan jo si mye der.


Synes det er en bra problemstilling du har funnet, hvis du allerede har noen ideer og vet litt hvor og hva du kan finne om det Er sikkert bra hvis du trekker inn Norge en del og, historielærerne vi har hatt sier alle ihvertfall at man får pluss for å sammenligne situasjoner i andre land med hvordan det var her, og hvordan det påvirket oss. Jeg tok altså utgangspunkt i siste eksamen på VG, for jeg synes det er viktig at elevene jobber med disse målene i hu hele veien. På den måten viser jeg også at norsk er et gjennomgående fag og at det ikke er lurt å sove seg gjennom VG2. Jeg håper og tror på endringer i løreplanen slik at dette kommer tydeligere frem. Ble trukket opp i historie muntlig idag og kunne nesten ikke vært mer misfornøy av alle fagene jeg kunne kommet opp i var historie det eneste jeg ikke ville ha.


Nå sitter jeg med en bok på 5sider foran meg og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Regner ikke med jeg er den eneste i dette. Barne- og ungdomsarbeiderfaget skal fremme fellesskap og samhold i et miljø preget av lek, utforsking og læring. I går ble det diskutert vurderingskriterier for noveller, på twitter.


Jeg hadde forsøkt å skrive ned noen kriterier tidligere som jeg ikke var fornøyd med. Jeg la dem ut her på bloggen, og fikk tips til forbedringer. Slik ser kriteriene ut nå. Norsk skriftlig vurderingskriterier Vurdering.


Mye av det du skriver i skolen skal vurderes av noen andre. Læreren din er den som evaluerer deg oftest, men av og til vil du få tilbakemeldinger av medelever, foreldrene dine og andre. Innimellom vil du ha muligheten til å revidere det du har skrevet, andre ganger ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg