torsdag 20. februar 2020

Trekke visdomstann vondt

Oslo Tannlegesenter tilbyr rask og smertefri tanntrekking. Må jeg trekke visdomstanna når jeg får vondt ? Betennelse i tannkjøttet rundt delvis frembrutte visdomstenner kommer som regel i bølger. Det vil si at smerten kan komme og gå med forskjellige intensiteter. Flere ting som er viktig i vurderng av behovet for å trekke visdomstann , er følgende: Har det vært vondt og betent rundt.


Gjør det vondt å trekke visdomstenner? Selve inngrepet eller trekkingen gjør ikke vondt. Du er godt bedøvet, og vil ikke kjenne noe ting. Men dette er smerter som døyves enkelt med vanlig smertestillende. Nå trakk jeg en visdomstann oppe forrige tirsdag, og da jeg har hørt at det er vesentlig bedre og mindre vondt , så var jeg ikke så utrolig nervøs, men det skal sies at jeg har aldri hatt så vondt i etterkant av noe som helst som jeg hadde da.


Hvordan er det å trekke visdomstann ? Nede i munnen om det har noen betydnng. Var hos tannlengen for noen dager siden for vanlig sjekk av tennene. Da sa han at jeg burde trekke visdomstanna, for den kan ødelegge tanna ved siden av. Er det vondt å trekke den?


Burde jeg gjøre det? Visdomstann smerter – noen tips. I tilfeller når visdomstannen ikke har kommet helt ut eller ligger litt galt plassert bør visdomtannen trekkes. Har du plager med visdomstennene bør du vurdere å fjerne dem.


Dette kan gjøres hos tannlegen eller du kan bli henvist til en spesialist. Trekking av en visdomstann med lokalbedøvelse tar ca minutter. Ved behov kan du få et legemiddel som heter benzodiazepin, som virker beroligende. Når jeg kom til tannlegen så rant svetten og de hadde kalt inn en ekstra tannlege til å hjelpe til å røske og dra.


Trekke visdomstann vondt

Når de begynte å pirke og se på tanna, så sa det bare POPP så vippet de tannen ut som en cola-kork! Ikke no blod og ikke no vondt. Skal trekke en visdomstann - Kropp og helse. Hei, Forrige onsdag morgen opererte jeg ut en visdomstann i underkjeven. Jeg har fulgt rådene i etterkant, bla.


Det er i skrivende stund søndag kveld. En visdomstann blir kun fjernet i tilfelle av at den gjør skade. Hvis du opplever et vedvarende problem med en visdomstann , er den beste behandling oftest å fjerne visdomstannen.


Trekke visdomstann vondt

Et supplerende røntgenbilde kan vise hvordan dine visdomstenner er plassert i kjeven. Etter et operativt inngrep i munnhulen, som f eks å trekke en visdomstann er det normalt å være hoven og ha verk i en til to uker. Men man skal bli stadig bedre. ZapMeta Tilbyr Oversikt fra Søkemotorer. Hvorfor kan visdomstenner gjøre vondt ? Siden de er plassert bakerst i hver kjeve, er det ikke alltid de har god nok plass til å komme helt ut.


Nå etter ei uke så er det skikkelig vondt , det banker i halve hodet og jeg har siden dagen tanna ble trekt gått på 1x600mg ibux og 1x1. IKKE VONDT : Takket være moderne metoder og bedøvelsesmidler trenger det slett ikke være en smertefull opplevelse å trekke visdomstennene. Men operasjonen kan være noe mer komplisert jo eldre du er. Ved ømhet og smerte kan du ta reseptfrie smertestillende midler.


Om det fremdeles gjør vondt kan du supplere med 5mg paracetamol inntil ganger daglig. Smertebehandling tidlig det første døgnet er mer effektivt enn å vente til det gjør skikkelig vondt. Får jeg mye vondt etter tanntrekking? Når bedøvelsen går ut etter noen timer, vil det normalt gjøre litt vondt i området.


Smerten er som regel sterkest de første timene etter operasjonen. Ta derfor smertestillende midler før bedøvelsen går ut. Følg angitt dose du har fått ordinert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg