tirsdag 31. desember 2019

Sjokolademuffins barn

Sjokolademuffins barn

Barn er heller ikke så glade i nøtter eller harde bunner så jeg anbefaler å droppe det også. Hold smakene enkle men søte så er barna stort sett fornøyd:) I dag skal jeg dele oppskriften jeg liker best når jeg skal lage sjokolademuffins til barn. Barn spiser like mye med øynene, så legg innsats i pynten heller enn i selve bakingen. Derfor mener jeg at det holder med én grunnoppskrift på lyse muffins, som blir til sjokolademuffins med litt kakaopulver (ferdigpakker er også lov). Saftige sjokolademuffins med sjokoladebiter er noe barna elsker!


Et tips er å sette muffinsformene i et muffinsbrett først. Da får du store muffins som holder formen godt. Jeg forsøket denne med barna mine - og stekte i akkurat minutter siden jeg så at endel rapporterte om tørr bakst.


De så litt lite stekt ut på toppen, men jeg valgte å stole på oppskriften. Farsdag trenger ikke bety gaver i lange baner. Men noen deilige sjokolademuffins med chili og nøtter er nok ikke å forakte. Pynt kakene med krem eller melisdryss. Servert sammen med rykende fersk kaffe og noen hyggelige or blir dette en fin og smakfull måte å feire pappa på.


Sjokolademuffins barn

Sjokolademuffins er sjef - morgen og kveld. Her kommer en lettvint oppskrift på herlighetene. Toppet med en deilig sjokoladekrem smaker de knallgodt til en kopp kaffe. Dette er en veldig enkel, men likevel utrolig god oppskrift på sjokolademuffins ! De kan enten serveres som de er eller pyntes med et lite melisdryss.


Eller du kan strø over litt hakket sjokolade før steking, slik som på bildet. Dermed får sjokolademuffinsene straks preg av å være litt eksklusive. Oppskriften gir stk.


En klassisk lys sjokoladesmørkrem må være noe av det jeg lager aller mest på kjøkkenet mitt. Den er passe søt, veldig luftig, smelter i munnen og har en skikkelig god sjokoladesmak pga melkesjokoladen den inneholder. Slipp barna løs på kjøkkenet!


La barna lære å lage mat med nettstedet MatStart. Her finnes det enkle, gjennomarbeidede oppskrifter på frokoster, etter skoletid-retter, middager og kosemat. Mine barn ble introdusert til baking gjennom å bake minimuffins. Jeg har laget en visuell oppskrift som du kan skrive ut – så kan barna få boltre seg på kjøkkenet selv – passer fra tre-fire-årsalderen. De trenger selvfølgelig hjelp til stekingen).


Sjokolademuffins barn

Her er oppskriften på Idas saftige sjokolademuffins. Beregnet for voksne og barn. Barna mine slukte avokadomuffinsene uten å stille spørsmål, forteller bloggeren. Lag denne oppskriften for.


Vil du ha litt sunnere muffins, må du prøve sjokolademuffins med avokado. Barnas beste sjokoladekake med deilig sjokoladeglasur på toppen er verdens enkleste å lage og verdens beste å spise. Perfekt til barnebursdag i travel hverdag. Nystekte muffins på under en halvtime?


Sjokolademuffins barn

Denne røren blander du sammen på 1-2- og etter minutter i ovnen har du ferske, sjokoladeduftende muffins. Jeg har gått til innkjøp av muffins-stekebrett til hytta, og satte i gang med å bake sjokolademuffins til kveldskosen foran peisen. Jeg er jo så heldig at jeg har en liten kjøkkenassistent på måneder som hjelper til så godt han kan med å finne frem alskens boller og sleiver som det kan bli bruk for.


Myke, deilige og store sjokolademuffins. Server med enkel krem laget av kremfløte og Oboy-pulver. Passer perfekt i bursdag. Se hele oppskriften her! Se også: Slik lager du perfekt risotto Ofte blir det bare litt frukt, og min gourmet-ettermiddagssnack er et eple, avkjølt og skivet.


Jeg kjøper eplene fra en økologisk dyrker i Loiredalen, og det betyr at jeg må klare meg uten epler fra juni - når han selger sine siste rynkete, men supersøte lagringsepler - og helt til september når de ferske eplene igjen er skinnende og sprø.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg