fredag 13. desember 2019

Oppskrift på dusk til nisselue

Nordens største utvalg! Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Se våre beste oppskrifter på nett. Velkommen til MENY. Si JA til stort utvalg.

La våre oppskrifter inspirere deg! Endelig en rynkekrem som virker. Her finner du gratis strikkeoppskrifter på nisseluer til barn og voksen. Til hund og katt (14) Til huset. En enkel måte å lage dusk til topplua.


En annen fin oppskrift på rillestrikket nisselue finner du i den fine bloggen Deas og Mia. Det var etter jeg så bilder der i fjor, jeg fikk ideen om disse her.

Hadde bare ikke tålmodigheten til å strikke i riller og tynn tråd. Videre felles det slik hver 6. Klipp tråden og tre de resterende maskene på denne og snurp sammen. Fest alle tråder og lag dusk. Jeg har også lagt ut oppskrifta på Ravelry.


Så det skal jeg prøve å få til for dere nå! Her kommer oppskriften på Jeg-vil-ha-stripete- nisselue (legg merke til at den har fått en dusk , og i god tid før den trengs!) :) Selv om jeg er flink til å utsette ting til i siste liten, så innser jeg at noen ting kan gå i glemmeboka, spesielt med to småtasser hjemme. For å lage en dusk , trenger du to smultringformede pappskiver til å surre garnet rundt.


Disse kan være i alle størrelser, alt ettersom hvor lang pels du vil at dusken skal ha, og hvor stor diameter du ønsker at den skal ha. Diameteren på pappskiva bestemmer hvor stor dusken blir. Jeg ville ha en nisselue som var lang, og med stor dusk på. Etter litt prøving og feiling har alle ungene fått hver sin lue (første utkast ble passelig til lillesøster sine dukker… hihi). Luen er veldig lett å strikke – kan du strikke rett og vrangt, så klarer du denne!


Det er lett å lage små dekorative dusker som du kan bruke til å pynte luer, votter, vesker og interiør med. Klipp en bit med papp i den lengden som du vil ha dusken. Lag en dusk og sy fast i toppen.

Ikke bestandig like gøy å strikke det planlagte, vil mye heller strikke det som faller meg inn der og da. Så i kveld måtte jeg prøve meg på ei duskelue igjen! Sist hadde jeg ikke noe oppskrift , men nå har jeg funnet ei oppskrift , så da blir forhåpentligvis størrelsen riktig også! Her er oppskriften på en liten nisselue til de aller minste, i størrelse 1-år.


Den kan strikkes med eller uten øreklaffer. Kort nisselue med dusk. God guide til hvordan man enkelt lager en flott dusk til strikkelue – Klipp ut to runde biter av papp i ønsket diameter. Gratis strikkeoppskrift: Den originale nisselua Her får du oppskrift på nisselua fra forsiden av årets Juleideer.


Vil du strikke jakken eller genseren finner du disse i Juleideer som er i salg nå. Fant ingen nisselue til Lilleknerten i butikkene, mulig vi var litt sent ute altså, men da ble det hjemmelagd lue istede! Fant ikke noe oppskrift , så da måtte jeg lage en selv! Deler den med deg så kan du også lage en til nisseungen din om du vil! Send meg gjerne bilder av ting du har laget av oppskriftene jeg har delt!


Vask jordbærene og fjern stilken. Rør vaniljesukker inn i kremosten med en skje, til en litt mykere konsistens. Fyll en sprøytepose med kremost og sprøyt rundt kanten på jordbæret, som du har plassert oppå den utstansede biten av browniesen.


Husk også å sprøyte en liten kule på toppen av jordbæret for å lage dusk på hatten. Denne oppskrift er på norsk. Nisselua strikkes rundt på rundpinne og med strømpepinner (eller med magic loop-teknikk) nedenfra pannestykket og opp mot spissen. Langs pannestykket sys en løpegang til en bred elastikk som sikrer en god passform av lua uansett barnets hodestørrelse.


Til slutt lages en liten dusk som sys på spissen av nisselua. Størrelser: Liten (stor).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg