mandag 30. desember 2019

Muligheter som sykepleier

Jeg viste at jeg ønsket å spesialisere med innen psykisk helse, sier Birgitte Bjelland. Ledelse og organisering: Oversykepleier i en enhetlig ledelsemodell Muligheter og utfordringer. SAMMENDRAG: Enhetlig ledelse innebærer at lederen er administrativt overordnet alt personell på avdelingen og har det totale ansvaret for avdelingens virksomhet.


Som ung hadde jeg selv en periode med angst og det har antakelig påvirket valget mitt. Jeg ble sykepleier fordi det er en grunnutdanning som gir mange muligheter. Også det faktum at jeg er genuint nysgjerrig på mennesker, historier og hva det vil si å være et menneske.

Jeg er en ganske nyutdannet sykepleier som trenger råd! Jeg begynte på sykepleien fordi jeg har et stort ønske om å bli helsesøster. Det er veldig vanskelig å komme inn på helsesøsterutdanningene rundt om, så derfor må jeg belage meg på å jobbe noen år som sykepleier først. Vær så snill å pøs ut med alle muligheter der kommer på, om det er sykepleier på legekontor!


Forresten, hvordan blir man en bedriftsykepleier og hva innebærer (ansvarsområder og oppgaver) egentlig det å jobbe som sykepleier i fengsel? Forskjellige utdanningsinstitusjoner tilbyr ulike muligheter for videreutdanning, men som sykepleier har du mange muligheter for fordypning. Blant disse er helsesøsterutdanningen og jordmorutdanning, i tillegg til fordypningsmuligheter innenfor forskjellige fagområder.


Du kan også ta videreutdanning innenfor personalledelse.

Det er også muligheter for å ta sykepleierutdanningen i utlandet. Da vil du trenge spesialautorisasjon for å få jobbe i Norge. Etter en minimumsperiode på to år med relevant yrkeserfaring kan sykepleiere kan ta videreutdanning til bl. Dette inspirerer jo og får meg til å tenke at det er mange muligheter , om man ikke vil jobbe på sykehus.


Jeg er opptatt av å formidle at jeg ville bli sykepleier , ikke lege. Jeg ser i alle fall for meg at jeg kommer til å være sykepleier hele livet. Akkurat nå venter jeg mitt første barn.


VID vitenskapelige høgskole har en rekke attraktive studier, både for deg som er sykepleier og for andre som jobber med mennesker. Våre mange videreutdanninger innen helse finner du både ved VID Bergen, VID Oslo og VID Sandnes. Selv jobber Marie på en medisinsk sengepost på et sykehus, men sykepleiere kan jobbe med veldig mye forskjellig. I utgangspunktet må man ha en treårig bachelorgrad fra en høgskole for å bli sykepleier , men det finnes også veldig mange muligheter for videreutdanning.


SE OGSÅ: Hva gjør en intensivsykepleier? Yrke med mange muligheter. Som sykepleier har du mange muligheter til å bygge og utvikle din kompetanse innen ulike fagområder. Ved Oslo universitetssykehus blir du en del av Norges største helsefaglige arbeidsplass. Her finner du noen av Norges ledende eksperter innenfor sine felt og personer med lang erfaring innenfor de forskjellige fagmiljøene.


Avdelingen gir store muligheter for faglig utvikling i et godt arbeidsmiljø.

Avdelingen består av elleve seksjoner innen radiologi, radiografi og nukleærmedisin. Ski og Lillestrøm) og fire kliniske laboratorier på Nordbyhagen. Seksjon Brystdiagnostikk består pr. Som ansatt ved Oslo universitetssykehus blir du en del av Norges største helsefaglige arbeidsplass.


Er snart ferdigutdannet sykepleier , og tenker meg muligens videre på anestesi når den tid kommer. Lurer i den forbindelse på hvilke jobbmuligheter som finnes utenom det offentlige både som sykepleier og med spesialistutdanning. Med det mener jeg den tradisjonelle sykepleien. Noen som vet om eller har noen tips om hva en sykepleier kan gjøre videre uten om dette?


Hvilken muligheter har jeg? Du får friheten til å velge hvor, når og hvor mye du vil jobbe. Sykepleierutdanning- yrket med uendelige muligheter.


Dedicare er ledene på bemanning av sykepleiere og spesialsykepleiere i Norge. Vi har oppdrag på alle sykehus i Norge, og vi har avtale med en lang rekke kommuner over hele landet. Fremtidens sykepleier og lærer må utvikle måten de jobber på, og yrkesutøverne må ha stadig mer teknologisk kompetanse. Det handler mer om å få teknologi inn i alle andre utdanninger, enn å satse på teknologi isolert.


En sykepleier i fremtiden vil være en blanding av sykepleier og ingeniør, sier han.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg