torsdag 30. mai 2019

Oppskrift djevellue myk start

Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Se våre beste oppskrifter på nett. Velkommen til MENY. Si JA til stort utvalg. La våre oppskrifter inspirere deg!


Det må jeg poengtere enda en gang.

Sist uke kom en liten jente til verden, og hun skal få teppe og lue i gave. Jeg prøvde å strikke noen enkle hjerter nederst i hver av snorene, men det ble mer som en runding… litt ekstra pynt ble det ivertfall. Jeg økte også masketallet i oppskriften for å få en lue som passet til strl 2-år.


Myk start by May B. Denne luen jukset jeg litt med. Jeg gjorde det hele mye enklere ved å strikke rundt. Den er størrelse 3-mnd og er allerede gitt vekk til en kollega som fikk en liten gutt for noen uker siden. Hjallislue- oppskrift ( djevellue ) der strikkinga går den vegen!


Der var den, HURRA!

Eg strikka ei for nokre år sidan (den var nydeleg, om eg må sei det sjølv) etter fri-dikting metoden, men det var via mål frå venner med barn (OK, det er målet rundt, no må eg ha målet frå nakken og over hovudet, takk), tommestokk, metermål og ein mellomstor melon. Fikk høre fra ei at det lå rettelser til boka på nett. Skulle gjerne ha rettelsene til boka, men syns ikke noe om å måtte betale for det. Vennlig hilsen Torgunn Øyan.


Etiketter: Babystrikk, djevellue , lue, Strikk. Drops alpaca pinne 5. Av restene fra bodyen er det blitt en liten djevellue ! Viewing as a guest user. Den strikkes flatt - ikke rundt som jeg trodde når jeg strikket Anna sin - også den i 2-tråds ullgarn. Den er elastisk og myk , selv strikket jeg i-cord snor i livet.


Ja, jeg vet at den riktige oppskriften er å finne på Internett, men jeg ble så sur at jeg fant meg en ny oppskrift. Everyday sweater in KOS! Fant en fin og enkel oppskrift på en heklet djevellue som jeg ikke hadde lyst til å glemme.


Legg opp luftmasker. Hekle fm = totalt fm. Eller Hjallis, hjelmlue osv. Kjært barn, mange navn. Liker godt denne modellen. Den ser fin ut, og den sitter godt.

Valgte å bruke Alpaca denne gangen. Luen ble myk og go men ganske så stor i str. Prøvde å tove den litt og det hjalp. Vera babyjakke, djevellue og smetteskjerf Da var nok en Vera Cardigan. Innlegg om myk start skrevet av frk.


Jeg måtte jukse litt med en annen garntype underveis, da jeg gikk tom for lilla BabySilk på de strikkede snorene. I dag har bolla fått en ny lue. Jeg synes det er helt greit å montere, men nå begynner jeg å bli litt lei.


Neste gang blir det djevellue på rundpinne! Har strikket dette settet mange ganger. Vottesokkene kan som navnet sier både brukes som votter og sokker.


Lange og gode slik at de blir sittende godt på føtter eller hender.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg