torsdag 1. juni 2017

Tidlige graviditetstegn før mensen

For mange kommer ikke kvalmen før et par uker etter at man har testet positivt, mens andre kjenner det tidlig. De fleste får nok ikke tegnene før i uke sier hun. Noen sier at de kjenner tidlige tegn på graviditet lenge før positiv test.


Jeg kan ikke påstå at dette bare er tull, men det finnes ingen vitenskapelige fakta som kan underbygge disse påstandene, sier hun. Prøver du å bli gravi og lurer på om noe er på gang? Svært mange kvinner opplever kraftige humørsvingninger i dagene før mensen , så dette tidlige graviditetstegnet er vanskelig å skille fra alminnelig PMS.


I begge tilfellene er det hormonforandringene i kroppen som gir seg utslag i skiftende humør. Hva kan det ellers være? PMS, stress, depresjon, andre psykiske problemer. Jeg lurer veldig på om jeg er gravi men skal ikke ha mensen før til.


Var litt kvalm i dag tidlig , men det er jeg sikker på at kom bare fordi jeg. Kan man bli gravid før man har fått sin første mens ? Graviditetstegn oppstår. Nr 1: veldig ømme pupper, trøtt, oppblåst (altså det samme som rett før mensen bare mye tidligere og mye sterkere). Og en magefølelse som gjorde at jeg bare visste at jeg var gravid. Nr 2: ikke planlagt så la ikke merke til noe før jeg begynte å lure på om mensen ikke skulle ha kommet.


Hadde heller ingen tegn. Spottet ca litt over en uke før mens som vanlig, så jeg trodde mensen skulle komme som vanlig. Luktet lunta når jeg telte litt dager og så at jeg hadde spottet ni dager (aldri spottet så lenge før mensen før ). Håper du tror riktig. Symptomene på graviditet skyldes naturlige endringer i hormonproduksjonen og av mekaniske forhol så som press mot urinblæra.


Noen symptomer debuterer tidlig , som kvalme, andre symptomer utvikler seg smått om senn utover i graviditeten. Uteblitt mensblødning er vanligvis første tegn på graviditet. For meg var det likt PMS-symptomer.


Jeg hadde nesten sterkere menssmerter i dagene før ventet mensen enn jeg pleier. Men generelt sett var det helt som vanlig. Puppene var ømme etter eggløsning, og ømheten forsvant da jeg trodde mensen nærmet seg, som den pleier. Tydelige svangerskapssymptomer kom i uke 6. Men noen blir det dagen etter befruktningen.


Desverre er det ofte slik at jo tidligere man blir kvalm, jo lenger sitter det i. Det er heldigvis veldig få som forblir kvalme gjennom hele svangerskapet. Artikkel med full oversikt over svangerskapskvalme. Om du opplever tidlige tegn på graviditet, kan dette være så tidlig som dagen rett etter du har hatt eggløsning, til flere uker etter at du skulle hatt din menstruasjon. Forskjellen på når du begynner å mistenke om det er graviditetstegn eller ikke, avhenger av hvor i livet ditt du befinner deg. Hei, er det mulig å kjenne graviditetstegn allerede før man skulle fått mensen ? Jeg skal egentlig ha mensen til lørdag, men lurer på om jeg kan være gravid?


Sv: Hvor tidlig kan man merke at man er gravid? Jeg også bare visste at Tuva satt, før IKM! En underlig følelse. Det er dette hormonet som alle graviditetstester til hjemmebruk skal oppdage og noen tester er så sensitive at de kan brukes opptil dager før uteblitt menstruasjon (som er dager før forventet menstruasjon).


Så, hvis du for eksempel forventer menstruasjonen den 15. Det er lige så normalt at blive gravid og ikke at være plaget af symptomer, som det er at blive ramt så voldsomt, som jeg har beskrevet ovenover. Ikke at have tegn på graviditet eller at få samtlige graviditetstegn fortæller ikke noget omkring, hvordan graviditeten i øvrigt kommer til at forløbe. Jeg har aldri hatt halsbrann før jeg ble gravid.


Men tror jeg var litt lenger ut i graviditeten før jeg fikk det. Jeg vetikke om jeg er gravid nå, men dette er tegn jeg hadde i tidligere graviditeter. Jeg mistenker at jeg er gravi men det gjorde jeg i sommer også men var ikke det.


Nå er det derimot litt mer sannsynlig Et annet tegn er at jeg blør litt etter samleie rett før mens , det skjedde ikkenå. Blir også litt kvisete før mens. Jeg vet at testen er mindre nøyaktig hvis du tester tidlig ( før menstruasjon).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg