mandag 5. juni 2017

B12 injeksjon prosedyre

Dette er en intramuskulær injeksjon , så nålen må gå dypt inn i muskelen, i motsetning til en subkutan injeksjon , for eksempel en allergi skud som går like under huden. Hvis du må gi deg selv et B-injeksjon , er det lettere å gjøre det i øvre del av låret muskelen, litt mot utsiden. Man antar at av de eldre i nordiske land lider av B-mangel. Noen mangler et protein i tarmen (intrinsic factor) som er nødvendig for at vitamin Bskal tas opp.


Da må B-tilskudd gis som injeksjon. Satt akkurat en Bpå meg selv, ca.

Jeg har aldri satt på meg selv før, og usikker på om jeg fikk aspirert i det hele tatt. Var usikker på hvor sterkt jeg skulle tillate meg å aspirere. Da jeg trakk den ut etter å ha satt dosen, rant det en del blod. Utskillelse: Gjennom nyrene. Injeksjon er en aseptisk prosedyre , derfor kreves sterilt utstyr.


Det er ikke dokumentert at desinfeksjon før. Vitamin Ber å sette en sprøyte en gang pr. Intramuskulær injeksjon ved idiopatisk trombocytopen purpura.


Intraartikulært: Må ikke brukes hvis det.

Hvordan Gi en intramuskulær injeksjon En intramuskulær injeksjon benyttes for medisin som må gis i muskelen. Beskrivelse intramuskulær injeksjon. Prosedyren er vanligvis holdt av en lege eller sykepleier. Noen ganger legen kan lære pasienten å injisere selv.


De fleste vaksinene skal injiseres. Hvis huden desinfiseres før selve injeksjonen , anbefales det å bruke alkohol. Jeg har ihvertfall ved et par anledninger truffet vene når jeg har satt im injeksjoner.


Skikkelig blink skudd der det har fosset blod inn i sprøyten når jeg aspirerte. Da blir man ihvertfall påminnet nytten av aspirering, men det er jo ikke noe problem. Utvalg av Bhos Luxplus. Gratis og rask levering, kjøp i dag! Stort utvalg av parfymer, sminke, hårpleie, ansiktspleie, dusjsåpe og mye mer!


ZapMeta Tilbyr Oversikt fra Søkemotorer. Subkutan og intramuskulær injeksjon. For å øke absorpsjonen av vitamin Bfolk rådet til injeksjoner av vitamin B12. This feature is not available right now.


Please try again later. Mitt inntrykk er at det er en viss overbehandling med B- injeksjoner i dag.

Mange av disse pasientene går med skyhøye serumnivåer, og fortsetter med injeksjoner av gammel vane. Nordmenne er ikke så forskjellige fra svensker. Fikk satt en binjeksjon i rumpa for over en mnd siden.


Føles som ett enormt blåmerke, men ingen ting synes fra utsiden. Man bruker vanligvis betong og pumpeutstyr med et trykk opp til 3bar. Alt fra svetting til en storflom vil kunne tettes.


Metoden har ulike hensikter. En injeksjon kan settes: intradermalt (i huden) subkutant (under huden, det vil si i underhudsvevet) intramuskulært (i en muskel) intravenøst (i en vene).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg