fredag 9. juni 2017

Farge strikketøy

Hun plantefarget til både billedvev og strikketøy og hadde jeg sjansen så fulgte jeg mer enn gjerne med på prosessen. FOTO: Redaksjonen Vær kreativ med farger , materialer og. Slik fikser du enkelt raknet strikketøy. Ingen grunn til panikk når strikketøyet rakner. Vi har satt sammen en stoffpakke i friske flotte farger til AnnAKas Strikketøy - I pose og sekk.


Posen syes av to stoffer.

Det er med stoffer a50cm til posen. Høstfarger og strikketøy , her er genseren som har kledd seg i naturens farger. Hele ulike farger finner du i denne genseren og luen som er strikket i Alpaca.


For deg som liker glade farger , er det bare å skifte ut bunnfargen i en friskere farge , og genseren vil få et helt annet utseende. Garn i duse farger – kort til den som elsker garn og strikketøy. Nydelig kort med garnnøster malt i duse, gode farger av Bye9design. Kortene er hvite på.


Finner dere ikke nøyaktig rette typen etiketter på sidene ta kontakt. Da la vi alle masker opp til livets strikketøy , der vil det stå i mønsteret når vi jukset og vi løy.

Hver maske er en dag, og hver omgang er et år, og alt vi gjør og sier i strikketøyet står. Og mistet vi en maske og lot den rakne ne det var kan hende venner vi aldri mer fikk se. Et strikketøy er ikke nødvendgigvis ferdig når man har strikket det man ønsker, for så å ha felt av.


Det gjenstår fortsatt litt arbeid for å ha avsluttet strikkingen. Hvor mye som gjenstår kommer helt an på hva man strikker, og hvilke teknikker man har brukt. Det man alltid må gjøre er å feste tråder. Vi testet kokvask etter å ha gitt ullplaggene en runde i eddikvannet, så hvorvidt det var kombinasjonen som ga en litt hvitere og finere farge på plaggene vet vi ikke. Men, den grålige ulltrøya ble merkbart finere i fargen ved hjelp av kokvask.


Nøytrale hvite etiketter, nøytrale etiketter med farge (innfargede), etiketter med forhåndstrykk, metalliserte etiketter, vinyl etiketter, plast etiketter, destruktive etiketter for blombering, vekt etiketter, med mer. Sy din egen handlepose med stoff fra fargeknall. Nettbutikk med stoff i metervarer i ulike farger og mønster til bra priser for å skape syglede. Sjekk ut våre sytilbehør artikler og finn bl. I hobbyboden har Judith inspirert meg til å legge ut strikketøy etter farger.


Denne uka var det strikk i rødt :-) og da måtte jeg vise noe av mitt strikk. De som kjenner meg vet at jeg er svak for ting med rød farge , og har nok hatt mye av den farge i min garderobe tidligere. Marianne valgte å strikke sin Nattfiol i et annet garn enn originalen.


Hun har brukt Tynn alpakka i farge 10 som er en deilig nøytral brunfarge, og Dream Line Air i farge DL118.

De to fargene harmonerer godt og lager et spennende uttrykk. Mariusluer i ulike farger Før jul hadde ble jeg helt hekta på mariusluestrikk. Jeg ble kvitt mye lagergarn på den måten, 4gram for å være presis.


Jeg er ikke vanligvis en som bruker maskemarkører på strikketøy. Jeg bare lager en tråd av en annen farge og markerer omgangens begynnelse med den. Men jeg fikk øye på disse to fine rødvinsglass-markørene, og dem kunne jeg bare ikke motstå! Våre videoer har ikke lyd. Vi er et verdensbasert selskap og våre videoer sees av mennesker over hele verden, der alle snakker forskjellige språk, hvorav mange ikke forstår engelsk.


Vi har derfor en instruksjonstekst til denne videoen, og ingen lyd som forstyrrer. Har du problemer med å spille. Toving av strikkeplagg i ull er enkelt, morsomt og forholdsvis uforutsigbart.


Det gir definitivt spenning i hverdagen! Men ønsker du å ha mer kontroll over resultatet, skal vi gi deg noen tips med på veien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg