fredag 16. juni 2017

Refleksjonsnotat spesialpedagogikk

Sissel Haugen Jeg er år, kommer opprinnelig fra Torvastad på Karmøy, men bor nå i Haugesund. Jeg studerer til å bli allmennlærer, og dette gjør jeg på Høyskolen på Stord hvor jeg har år igjen. Jeg har vært på forelesninger om refleksjonsnotat , lest i boka av Bie og lest her på forumet. Jeg skjønner likevel ikke hvordan jeg skal sette det opp, hvordan det skal se ut, hva det skal inneholde eller noe som helst, når jeg nå sitter og har hjemmeeksamen. Skulle så gjerne sett et eksempel på.


Ikke alle har like muligheter for å tilegne seg ny kunnskap.

Har du lyst til å være med på å skape et inkluderende samfunn? Lær spesialpedagogikk av noen av landets beste spesialpedagoger! Refleksjonsnotat Momenter som er viktige å ta med når dere skriver refleksjonsnotat. Konsentrer deg om dine reaksjoner, handlinger, holdninger og følelser.


Beskriv helst en situasjon der du har vært deltager. Ein annan ting som eg har funnet veldig spennande dette året et alle dei forskjelllige oppgåve ein lærar har. Ein lærar skal vere ein leiar, ein omsorgsperson og eit forbilde for elevane. Jeg har problemer med å sette inn hvilket pedagogisk grunnsyn jeg står med.


Jeg må vel si at det er en blanding av flere av teoretikerne.

Jeg heller nok litt mot det sosiokulturelle læringssynet men drar inn litt fra de andre også. Timane på hausten og lærarens mange oppgåver og undervisningsplanlegging var og veldig interessante timar. Eg føler at me på hausten fokuserte mest på læraren, og deira oppgåver, medan fokuset på våren låg meir på eleven og barnet. På våren hadde me jo timar om sjølvbilete, motivasjon, spesialpedagogikk osv. Om spesialpedagogikk.


Masterprogrammet retter seg teoretisk og praktisk mot det spesialpedagogiske feltet og egner seg for deg som ønsker å være med på å skape en meningsfull hverdag i utdanning og arbeid for barn, unge og voksne med særskilte behov. Men i bunn og grunn gjorde jeg det som også gjest har skrevet. Vi hadde ikke noen oppskrift, men vi vurderte arbeider vi hadde gjort på skolen tidligere og reflekterte over det opp i mot aktuell teori. Jeg er operert ganske mange steder, og har mistet følelsen rundt arret på flere av stedene.


Nervene i huden som er skadet. Jeg ville ha tatt opp dette med fastlegen, og så evt fått re-henvisning til den som opererte deg. Synes også du skal vurdere å gå til en anne.


HVA ER ET REFLEKSJONSNOTAT ? Velg tema som interesserer og engasjerer deg, det gir liv og inspirasjon til skriveprosessen. Betegnelsen ”notat” brukes fordi du som studenten kan bearbeide disse ytterligere etter tilbakemeldingene fra. Refleksjon handler om bevisste og til dels styrte tankeprosesser i møte med en dokumentasjon. Hensikten er å belyse det som er dokumentert på ulike måter.


Logg og refleksjonsnotat.

Det er nyttig å skrive dem ned for å kunne ta dem fram igjen. TABELL: Tabellen brukes i denne teksten for å gi en rask oversikt over fakta på en ryddig måte. De ulike tekstelementene har ulik forntstørrelse.


Dette kan foregå ved barnehagar og skular som HVL har samarbeidsavtale me andre relevante institusjonar eller eigen arbeidsplass. Spesialpedagogikk er en form for tilpasset opplæring som gjelder elever med en eller annen form for funksjonssvikt. Med en master i spesialpedagogikk får du en yrkesrettet utdannelse og kompetanse som er sterkt etterspurt i arbeidslivet.


I programmet kan du velge mellom fem fordypninger: audiopedagogikk, logopedi, psykososiale vansker, spesifikke lærevansker og utviklingshemning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg