onsdag 6. juni 2018

Eksempler på brudens tale

For eksempel hvor godt hun ble mottatt, at dere setter pris på dette etc. Hvis du er usikker på hvordan talen bygges opp vil du se flere eksempler nederst på siden her. Flere nettsteder tilbyr ferdige Brudens far - Bryllupstale på sine taler. Utover dette så kan det være noen gode tips og råd du trenger før du skal holde talen.


Tale fra brudens mor. Tidligere var det brudens far som holdt tale til bruden, men det er blitt ganske vanlig at mor til bruden holder tale.

Noen ganger deler mor og far på å holde talen. Femte taler er brudgommens far, eller hans nærmeste pårørende. Ofte blir dette en tale til brudeparet, og han snakker mest om den person han kjenner best, nemlig brudgommen. Sjette bryllupstaler er Brudens tale. Hun bør tale til brudgommen med pårørende, og andre i familien eller venner som betyr og har betydd mye for henne.


I denne talen finnes omtrent alt. Humor, alvor og artige historier Utdrag fra talen : Første gang jeg så deg var på et utested hvor jeg var sammen med en venninne. Denne talen skal være en tale til svigerfamilien, såvel som en tale til bruden.

Skal holde tale for min kjære i bryllupet, syns det blir mye mer personlig enn å skrive en sang. I og med at jeg er eldst i søskenbarnflokken, og den første i vennegjengen som gifter meg, har jeg kun vært i ett bryllup, og derfor ikke hørt så mange taler fra hverken brud eller brudgom. Begynn gjerne å skrive ned noen stikkord om din tilkommende og familiens hennes et par måneder før bryllupet. Innhold i brudgommens tale. Dette skal være en tale både til brudens familie og til bruden.


Knallfin tale fra Brudens mor på den store dagen. Inneholder mange gode elementer og du får den personlig med å krydre den med noen personlige historier og hendelser. Dere har valgt en vakker ramme rundt bryllupsdagen deres, og vi er imponerte over hvordan dere to sammen har planlagt alt så perfekt, hver eneste lille detalj er nydelig.


Eksempler på taler fra Festtaler. På Festtaler er talene helt annerledes enn på andre nettsider. Her bygger du nemlig opp talen din selv ut fra spørsmål. Du får tilgang til mange varianter av taler til din anledning.


Når du har bestilt din kategori så kan du lage talen med en gang. Blir du et nervevrak hver gang du tenker på talen du skal holde i bryllupet snart? Egentlig er dette bortkasta å bruke tid på - så lenge du forbereder deg godt nok. Og det kan du gjøre ved å. Tradisjonelt skal ikke en brud holde noen tale , så du står veldig fritt til hvordan du vil utforme den.


Du kan velge å dikte et dikt eller sang (det er lettere å fremføre noe på rim), du kan lage en powerpointpresentasjon med musikk eller en film, eller du kan holde en ordentlig go gammeldags tale.

Skal du holde tale til brudgommen, vil du få mange gode råd og tips på dette nettstedet. I motsetning til brudgommen, har ikke bruden plikt til å holde tale , men det er flere og flere som velger å holde tale til brudgom. Dersom motet svikter, kan en sang være et godt alternativ. Kjære Ulrik Nå er vi endelig gift! Det er ingenting som gjør meg stoltere enn å være din kone.


Dagen i dag har jeg ventet på helt siden jeg traff deg for første gang. Ja, jeg var en smule optimisktisk ved første møte. Heldigvis for meg gikk alt etter planen. Nesten like fort som jeg håpet. Jeg synes, at vi har fundet en vidunderlig måde at gribe tingene an på.


En slik tale skal helst inneholde både litt fleip og litt alvor, og her gjelder det å tenke på både hva du vil formidle om bruden til gjestene og hva du ønsker å formidle av gode ord til bruden. Der er ingen, som absolut skal have gennemtrumfet sin vilje. Det er ligesom allerede nu blevet en sport at lytte til den anden part og prøve at vurdere et problem fra flere sider end ens egen.


Der tales i vore dage meget om striden mellem kønnene. Hvordan skrive, og kanskje enda viktigere, hvordan holde brudgommens tale. Bryllupsfotograf Henrik Beckheim har skrevet en liten guide, basert på egen erfaring. Min tale til bruden. I dag er du endelig gift med verdens beste Kristian.


Tenk så heldig du er, og tenk så heldig Kristian er! Jeg regner med at dere begge er klar over hvor heldige dere er, men min oppgave som forlover her i dag er likevel å minne deg, Kristian på hvor heldig akkurat DU er. En god ide, når man skal holde en tale er at anlægge en humoristisk vinkel på talen.


Her kan bruden for eksempel love svigermor, at hun nok skal passe på svigermors lille dreng nu. Brudens tale behøver altså ikke kun at være præget af følelser, kærlighed og samhørighed. Hvis min mand leverede sådan en tale til mig, så ville jeg være færdig. Meget smukt og romantisk. Nu ved jeg ikke hvordan du har tænkt dig at levere talen , men min tanke er, at hver eneste sætning skal siges med blik på ham.


Jeg tror den vil trække søm ud for dig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg