fredag 12. september 2014

Mat til familiebursdag

Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Menyen til Prima Fila er autentisk og variert. Vi sørger for at du får deg en tur gjennom alle italias regioner med vår mat. På en familiebursdag har man også mulighet til å bestille flere forskjellige retter på deling, og slik smake på alt. Vårt mål er å gi deg en fantastisk smaksopplevelse.


Inviterer vi til kaffe er det ikke varm mat , inviterer vi på middag er det alltid middag, helst retter.

Vi har hatt bursdagsfrokost også. Da serverte vi engelsk frokost med egg, bacon, små pølser, tomatbønner, stekte tomater, sopp osv. Velkommen til Dinsides diskusjon. Vi vil gjerne vite hva du mener, men husk at mange leser det du skriver.


Hold deg til temaet og vær saklig, så slipper vi å slette eller moderere innlegg. Mer om vilkårene her. Fres løk og kjøttdeig, paprika og mais.


Hiv så en meljevning over kjøttdeigen til den blir litt mørkere.

Ha dette over i en Stor kasserolle og hell over liter vann. Tilsett kulør for å gi farge og bruk ev. Ha kokt ris oppi gryteretten (mindre søl). Voila, mat til sytten personer. Til slutt måtte vi på leting etter menyer selv.


Bestemte oss for mat , for så å oppdage at man må gå til kassen å bestille (noe vi følte trakk litt ned). Fikk omsider bestilt, og satt oss ned og ventet på maten, leeeeenge. Så fikk vi mat , som ikke var vår, litt rot med vår egen mat. Jeg skulle bare kjøre Michelle en snartur frem og tilbake til frisøren, men dere vet hvordan det er… En halv time blir fort til tre timer, og da rakk jeg dessverre ikke å komme i bursdagen din.


Uansett ønsker jeg deg en toppers dag! Skal feire småen til helgen og jeg lurer på hva jeg skal servere til mat. Siden hele familien bor et godt stykke unna, serverer jeg alltid varm mat på disse dagene.


Tidligere har vi hatt pizzasnurrer og empanadas, i år ble det bakte poteter med masse forskjellig tilbehør. Det spørs om det ikke kommer til å bli en gjenganger, for det var en skikkelig suksess! Det her er familiebursdag med flest voksne. Desverre er brødrene mine, søstera, moren min og faren min noen kjøttetere som spiser minst hver.


Det er ikke bursdag med skole eller barnehage. Resten spiser sikkert hver.

Inspirasjon - mat i bursdag Madam Mims oppskriftsforum. Spyd med kjøttboller, ostebiter, druer, cherrytomater, pølsebiter, agurk, etc. En seigmann på toppen som dessert er poppis. Vi skal ha familiebursdag med tilsammen elve personer i morgen. Er gift og mamma til to herlige voksne barn.


Familiebursdag – god mat og godt selskap. Kaker er sjokoladekake, ostekake og evt noe gjærbakst. Gullemann blir år og har selv valgt seg gjester til dagen sin.


Voksne i nær og perifer familie som han er glad i. Jeg tenkte å lage en rett av noe slag til middagstid. Vi blir stk (enn så lenge, kan bli opp mot 18) med smått og stort. En stor kjele pølser til ungene er greit.


Jeg er alene med alle ungene og må lage noe enkelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg