torsdag 31. januar 2019

Hekle lue med dusk

Handle funksjonelt sports- og turtøy til hele familien! TØFF BAGGY- LUE MED DUSK Etter at min datter har fått seg mange nye luer var det på tide at guttungen også fikk seg en. Han har vært med å plukke ut fargene selv og var veldig bestemt på at han ville ha en lue med dusk.


Hekle så mange du vil. Bruk dobbel tråd og hekle 4-fm i bunnen av hver rose, og en liten rad med lm før du fester den i toppen av lua.

Bruk garnrester i rosa-rødbrune nyanser i tynn alpakka og heklekrok 5-3. Oppskriften kan lastes ned gratis. Dusker er superenkelt å lage – her ser du hvordan! Deretter ser du hvordan du kan lage bittesmå dusker rundt en gaffel. Ferdig med runde nr 3. Nå begynner det å bli litt trangt ;) Jeg vil at det skal bli en litt fluffy dusk , så jeg strammer ikke trådene veldig, men passer på at det blir jevnt fordelt med farge, og mengde.


Slik at det ikke blir mye tettere med garn på den ene siden. Det er lett å hekle lue !

For meg har hekling vært den mystiske lillebroren til strikkingen, men så fort jeg fikk dreis på de grunnleggende maskene, viste det seg å være enda enklere enn å strikke. Hva med en edgy caps som sett på Hollywood-stjerner, eller en litt baggy lue som passer like godt for å holde varmen som å gi det lille ekstra til antekket. En lue kan også være den perfekte løsningen for en ”bad hair day”. Velg en tynn lue for kjølige vår- og høstdager, og bruk er herlig, tykk lue til de kaldeste vinterdagene.


Tips: Ikke stram ringen helt til før du er ferdig med 2. Denne siden ble sist oppdatert 02. Her finner du lenker til strikkeoppskrifter på luer, hatter og hetter til voksen, barn og baby. Vi har luene til små og store turer 1dagers åpent kjøp. Akryl med fleece kant innside. Myk og komfortabel.


Ribbestrikka lue passer jo utrolig lenge, sønnen trenger sårt ny lue (eller muligens flere, de har en tendelns til å bli søkkvåte eller møkkete for tida) så en helt enkel, stilig ribbestrikka en med dusk blir det nok på poden. Først viser vi hvordan du kan lage vanlige dusker med to skiver av papp. Takk for inspirasjon! Jeg heter Hanne og liker å pusle med hobby.


Jeg scrapper, fotograferer, strikker, syr og hekler. Skinne midt i en pelsdusk er til for å sikre, at din dusk holder seg run uansett hva du bruker den til.

Bruker du for eksempel din dusk til en lue , hvor det er stor risiko for at den utsettes for regn, snø og annet utilregnelig vær, vil skinnet i midten sikre at din dusk ikke blir flat og kjedelig å se på. Niåringen ville ha ny lue , ikke det at det mangler luer i skuffer og skap, men hun ville ha ei tykk, god ei med fletter og stor dusk. Lua er strikket i Alfa, på pinner nummer 8. Strikkefasthet: masker på pinner nummer måler cm.


I vårt rike utvalg luer finner du garantert en lue som vil passe for deg. Her på Zalando byr vi på hundrevis av luer i omtrent like mange farger. Noen har ekstra fôring, andre har klaffer på ørene, og noen har dusk på toppen. Ingenting er mer ubehagelig enn å fryse på ørene når du er ute og løper eller står og venter på bussen.


Jeg er glad i mat, #128521; både å lage den og spise den. Og stelle i hagen er min rekreasjonsti liker å se det vokser og gror. Liker og ha det fint og ryddig rundt meg.


Håndarbeidet har vært min lidenskap siden jeg var barn. Alt dette jeg driver med , varierer selvfølgelig etter årstiden. Vi kan ane at våren er i anmarsj, men det er fremdeles deilig med en god og myk lue og en varmende hals. Topp`t Tå er gått ut av produksjon, så dette er en one of a kind lue.


Flott barne lue i grå og beige. Strikkeoppskrift: Lue med dusk Av Marte Helgetun, 14. Kalenderen viser august og junior kan nesten ikke vente til skolen starter igjen. Men denne mamman kjøper ikke luer, selv om sjuåringen ikke hadde noen tro på at jeg klarte å strikke akkurat sånn lue. Bortsett fra at lua fortsatt mangler en dusk , for det skal den ha, så ble gutten veldig imponert over den flinke strikkemamman sin.


Plain Low Profile Cotton Baseball Cap - Camo. NOK 25Førpris: NOK 29Rabatt- inkl.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg