mandag 26. oktober 2015

Langvarig kvalme

Motilitetsfortyrrelser i tarmen kan gi kvalme , og også virke inn på avføringen din. Gastroparese er en tilstand der det er en forsinkelse i tømmingen av innholdet i magesekken over i tynntarmen. Tilstanden kan gi veldig uspesifikke symptomer, deriblant langvarig kvalme.


Ofte er det innlysende hva som er årsaken, for eksempel når man har forsynt seg litt for mye av julematen, mens andre ganger kan det være vanskelig å finne ut hva som gjør en kvalm. Videre så er det slik at kvalme og dårlig form kan ha så utrolig mange årsaker, og ofte mange årsaker samtidig.

Jeg tenker da på det at du spiser usunt. Det kan føre til kvalme og dårlig form, helt åpenbart. Og det kan du gjøre noe me og ha nytte av uansett ! Hvordan arter kvalme seg?


Kraftig kvalme ledsages nesten alltid av brekninger, som gjerne reduserer kvalmen, ialle fall forbigående. Noen andre her som har slitt med langvarig kvalme ? Er så slitsomt når sånne ting dukker opp og man ikke vet om det har med ME`n å gjøre eller om det rett og slett er noe annet alvorlig. Jeg kaster ikke opp, men brekker meg endel.

Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg har lest at kvalmen går over som regel etter 1-dager, og jeg er nå på min dag. Kanskje litt løs mage og. Mest kjent er kvalme ved smittsomme mage-tarmkatarrer (omgangssyke), forgiftninger (alkohol, nikotin), reisesyke og graviditet. Langvarig løs mage - hva kan det være et tegn på? Behandling av kvalme og oppkast.


Har du fått en infeksjon i fordøyelseskanalen, er oppkast og diare en effektiv måte å skille ut skadelige stoffer fra kroppen på. Har vært borti en jente som slet mye med kvalme , og til tider oppkast. Dette hadde foregått over lengre tid og med jevne besøk hos legen.


Til slutt ble det røntgen på henne, og de oppdaget at hu hadde delvis forstoppelse som hadde vart ganske lenge. Gikk på noen kraftige omganger med lactulose, og nå er jenta fin igjen. Det er imidlertid helt umulig både for legfolk og spesialister å komme noe nærmere det riktige svaret her på nett. Kvalmestillende medisin. Antihistaminer er mest effektive mot kvalme i forbindelse med reisesyke og svimmelhet.


Ved kvalme bør du tenke på at legemidler tas opp svært langsomt fra tarmen, og at virkningen derfor kan bli forsinket eller nedsatt. Jeg har slitt veldig lenge med kvalme nå, det hele startet i november i en forbindelse med en lang influensa (den kom da jeg ble kvitt influensaen) og har hatt det siden, jeg er kvalm fra jeg står opp om morningen, til jeg legger meg, har prøvd å kutte ut forskjellige matvarer osv uten hell. Jeg begynner å bli ganske lei!


Har gått rundt å vært kvalm i flere mnd.

Ikke så ille at jeg spyr, men det er som oftest en liten kvalme. Hva som kan være interessant å vite: 1. Siden desember har jeg hatt en kraftig lyskeskade som ikke har blitt god ennå, men mye bedre. Som regel tenker man at det kan skyldes en unormal funksjon i magen eller tarmen, men også sykdommer utenfor mage-tarm kan gi kvalme.


Dessuten kan, som du nevner, psykiske årsaker ligge til grunn. Enkle råd kan for noen hjelpe ved kvalme. Les mer om kvalme og kvalmebehandling her. Drikk rikelig, gjerne klare væsker.


Start dagen med tørre kjeks og tynn te. Spis lite til hvert måltid. Det mest sannsynlige er en banal virusinfeksjon som er selvbegrensende. Eventuelt kvalme og brekninger. Sjeldnere ledsaget av kvalme.


Nystagmus kan være vertikal og ukonjugert. Ved mistanke om sentral vertigo, let etter andre nevrologiske utfall. Boken vil lære deg: En effektiv angstreguleringsteknikk som roer ned angsten hvor og når som helst.


De psykologiske årsakene til angst, stress, panikkanfall, utbrenthet, depresjon, nervøsitet, tvangstanker, og psykosomatiske plager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg