onsdag 20. februar 2019

Hvordan slutte å amme 2 åring

Det er bare du og barnet som avgjør når det er på tide å slutte. Hvordan slutter jeg å amme ? Jeg sluttet å amme sønnen min når han var ca 15mnd. Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å amme til hun var fylt to år, men nå ser jeg ingen åpenbar grunn til å slutte ,. Noen som har gode råd å komme med for å avvenne min snart åring med amming?


Hvordan slutte å amme 2 åring

Føler meg litt rådvill og se. Er det unormalt å amme en - åring ? Se for deg at andre skulle fortelle deg hvor lenge det er greit å feire bursdagen din. Eller hvor gammel du må være når du gifter deg. Eller insistere på at det finnes en alder som passer for alle for når du får barn, debuterer seksuelt eller kjøper din første leilighet. Grunnen til at jeg ønsker å slutte å amme nå er Det er et problem at hun er så avhenig av meg på kveld.


Men hvordan slutte å amme ? Morsmelken er en smart innretning. Og når det fungerer som det skal, er det både praktisk og det beste for barnet ernæringsmessig. Jeg vil gjerne slutte å amme nå.


Sønnen min er 5mnd og jeg har for andre gang på mnd fått soppinfeksjon på brysta. Nå gjør det så vondt at jeg gruer meg hver gang jeg skal amme. Ammer ca ganger i løper av dagen og rundt ganger på natta. Så hvordan bør jeg slutte ? Tenkte at jeg bare bråslutter og ammer BARE når jeg har spreng. Ofte blir de større barna mer nysgjerrig på omgivelsene og mindre opptatt av brystet.


Når slutte å amme ? Da er det desto enklere å stoppe ammingen. Mor kan også bli lei av å amme , eller synes at det er ubehagelig. Uansett grunn er det viktig å ta hensyn til barnet. Dersom du fikk implantater fordi du hadde veldig små bryst, må du kanskje være forberedt på å amme ofte fordi lagerplassen i brys-tene kan være litt redusert.


Hvordan slutte å amme 2 åring

Har du fått utført en brystreduksjon? En god ammeslutt kan kanskje være like viktig som en god ammestart, men hvordan slutter man å amme ? Kanskje barnet plutselig er for uinteressert i brystet, eller kanskje du ønsker å slutte av praktiske årsaker. Gro Nylander og ammehjelpen gir deg her gode råd for skånsom ammeslutt. For Tatjana Russita (30) i Bergen ville det vært helt unaturlig å ikke amme datteren Julija, som er tre år og fem måneder gammel.


Tatjana er gravid med barn nummer to, i desember får Julija en liten bror eller søster. Jeg har ingen konkrete planer om å slutte å amme Julija når den nye babyen kommer. Klarer ikke å slutte med nattamming! Dette er grunnen til at mange helsesøstre advarer mot å amme babyen i søvn. Jeg skal slutte å amme , men hva skal jeg gjøre?


Nå har jeg tømt puppene hver time. Det kan være en utfordring å få barnet til å slutte med bleie. Vi gir deg tips til en vellykket bleieslutt, og hvordan starte pottetrening med barnet.


Husk at det er vanskeligere å slutte med bleie om natten. Jeg har en gutt på mnd som har de siste ukene sluttet å spise på natten. Har prøvd å pumpe til det ikke er spreng lenger på natten en ukes tid nå. Men våkner med spreng uanz.


Hvordan slutte å amme 2 åring

Går ikke mer enn timer så er det fult igjen. LEkker ekstremt mye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg