onsdag 5. desember 2018

Dikt om livet

Trenger du et godt sitat? Dikt om livet – av 20. Veien kan ofte virke veldig lang, og tunnelen i enden usannsynlig trang, men selv om det kanskje føles slik nå, vil veien med litt hjelp en annen retning få. Inspirerende, morsomme og underfundige ordtak om livet og det å være menneske.


I bare tre ord kan jeg oppsummere alt jeg har lært om livet : Det går videre.

Livet kjem alltid etter. Men endaa treng eg ei Von i Barm um eit, som varer lenger. Tanker om alle tingene i livet , hvor slitsomt det er å streve. Verden raser sammen, virkligheten kommer.


Skaper sorg og tårer. Fargene forsvinner, mister gnist. Leve er for strevsomt her orker jeg ikke bli.

De små miraklene, de små gnistene varmer hjertet, men får det ikke til å bli. Her er en samling dikt som jeg har samlet på gjennom flere år. Noen har jeg funnet i aviser og blader, og noen har jeg fått av venner som vet at jeg er glad i dikt. Ukas dikt er Vi holder livet av Inger Hagerup.


To må man være om livet skal lykkes, to når vårt kjærlighets tempel skal bygges. Vi har samlet fem vakre, evigaktuelle dikt til konfirmanten. Ansiktet ditt er så mjukt. Nei, som en blomst er det, i timen før daggry. Det er som et stille spørsmål.


Visdomsord om livet og kloke ord om livet gir inspirasjon til forskjellige faser av livet. I menyen til venstre ser du flere underkategorier til visdomsord om livet. Behöver du förslag för dikter om livet ? Då har du kommit till rätt ställe. Skicka blommor – Här hittar du bra erbjudanden.


Kolla också: Citat om livet.

Allt är inte sockersött. Two roads diverged in a yellow woo And sorry I could not travel both. And be one traveler, long I stood. And looked down one as far as I could. Ord over grind skjønte jeg, ærlig talt, lite av da jeg prøvde å analysere det både på videregående og på høgskolen.


Når jeg leser det idag, som voksen, er det en helt annen opplevelse. Man kan gjerne lese Halldis Moren Vesaas tidlig i livet , for så får man ane noe om hva livet vil bringe. Lillegraven har godt blikk for store og mindre ting i livet , og kjenslene me opplever. Dei fleste kan finna dikt å kjenna seg igjen i – både born, ungdom og vaksne. Det handlar om å ta i mot verda som eit barn.


Dersom du har lyst til å kjøpe ei av disse kan jeg anbefale kubikks hjerte. Den kan du for eksempel få kjøpt hos Norli her. På denne siden vil jeg legge ut dikt jeg har brukt i vielser.


Jeg skriver mye dikt. En unitarvielse kan være så mangt – noen ønsker et religiøst innhol andre ikke – og det finnes dikt som passer alle slags vielser, og alle slags par. Håper at leserne også kan bidra med fine bryllupsdikt – eller dikt som passer til bryllup, brudepar.


Et kort symbolsk dikt , som illustrerer den fasen av livet jeg går gjennom nå, og som jeg strever med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg