mandag 28. mai 2018

Baby 9 mnd våkner og skriker

Hei Eg har en sønn på mnd , som i enkelte perioder sover godt og hele natten, men dei er periodene er ganske korte. Jeg har en gutt som våkner og SKRIKER om nettene. Det er ikke sytegråt, men smerte eller redsel. Jeg må holde han, bære han og så sovner han igjen etter en.


Etter disse månedene kan du lære bort at klokken fem er natt – til og med når barnet våkner og vil ha mat. Gi litt mat, og putt ham tilbake i sengen igjen. Etter seksmåneders-alderen har ikke babyer fysiologisk behov for mat om natten. Men du må selv avgjøre om det kjennes riktig for deg og ditt barn å fortsette med nattamming.


Forskningen er et samarbeid med Folkehelseinstituttet og University of California, og baserer seg på informasjon fra den norske Mor-barn-undersøkelsen (MoBa), der foreldrene til mer enn 55. Men noen fortsetter å våkne mange ganger hver natt langt utover i andre levehalvår. De ekstreme morgenfuglene.


Barnet er umulig å holde våken etter seks–halvsju-tiden om kvelden og våkner grytidlig hver morgen, gjerne klokka fem, opplagt og klar for dagen. Men det er ikke resten av familien. For her har gutten min på mnd begynt med det samme, og leggingen som tok 5-min før tar nå opp til timer. Men, han bare tuller og ler hvis jeg kommer inn, så lar han drive på til han sutrer, går inn legger han ne sier natta, og går ut i igjen.


Opplevd at barnet våkner brått og skriker om. Hyler og skriker - Baby og småbarn. Baby(8mnd) våkner en halvtime etter leggingen og. Hun har hatt en del problemer med å falle inn i søvnen og har trengt hjelp til å få sove.


Nå sovner hun helt alene, uten problemer. Selv om det kan se ut som om barnet har mareritt, stemmer ikke dette. Vil du at barnet skal legge seg klokken eller 18:3 bør det ikke sove etter klokken 16. Legger du barnet for tidlig, eller for seint, vil det ofte våkne veldig tidlig neste morgen, sier Naphaug.


Barnehagestart og soving på dagen Den største bøygen med tanke på dagsoving, opplever mange foreldre rundt barnehagestart. Har en gutt på mnd som våkner mellom og 05. Den siste tiden har han begynt å ligge å hyle og skrike og syns det tydeligvis er gøy å høre sin egen stemme.


Må etterhvert avvenne han med flaska på natten, men han vil ikke drikke. Begge legger seg kl 1 og sovner greit da. Vi har en åring og mnd baby. Jeg skjønner virkelig ikke hva som skjer på natten. Han våkner gjerne og gråter, en gang eller to i løpet av kvelden, og må bysses og trøstes med sang før han roer seg.


Bør helst være meg som bysser og synger også. Angående kryping rundt i senga i søvne, så har han drevet med det i et par mnd nå (er straks mnd ). I det siste har vi brukt flere timer på å få han til å sovne om kvelden, ofte fordi han våkner av at han prumper, eller sliter med å få ut luft. Noen kvelder hender det at jeg sovner før ham og når jeg våkner så ligger han søtt og sover. Slik gjør i allefall vi det og det fungerer fint for oss.


Jeg sier til barnet mitt at mamma er her, men nå skal pappa legge deg og passe på deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg