tirsdag 29. mai 2018

Slutte å amme 10 mnd

Finn laveste nettpris her. Hvordan slutter jeg å amme ? Når du har bestemt deg for å slutte å amme , så vil metoden være avhengig av mange faktorer, blant annet alderen på barnet, hvor stor melkeproduksjon du har, og hva som er årsaken til avvenningen. Selv om du ikke aktivt går inn for å slutte med nattamming, vil barnet helt på egen hånd etterhvert slutte å be om brystet om natten.


Noen stopper når de er bittesmå, mens andre nattammes langt inn i småbarnsalderen før behovet er borte.

Det er ulikt fra barn til barn når det skjer. Skjer det samme igjen ved neste barn, kommer jeg også til å slutte å amme etter noen mnd. Det var en befrielse, selv om jeg hadde melk og ammingen gikk greit.


Ungen min er sunn og frisk og har vært det hele veien. Noen velger faktisk å amme bare fordi de ikke vil. Er bare å slutte og så la henne skrike, trur jeg.


Vær forsiktig å gi erstatning på natten etter at ungen har fått tenner, det kan skade tennene.

Det burde være lettere med et litt større barn. Snuppa mi er også mnd og vuderer også å rulle inn puppen for godt. Hun er svært aktiv, så hvis jeg skal amme på dagen, ender hun opp med å stå i fanget med hodet opp ned:) Hun liker puppen best om natta, og vil helst ha den som kos heeele tiden. Eg må begynne på pollenmedisin snart. Sofie e så stor nå, så gjør jo ikke det noe.


Det å skulle slutte å amme er et interessant problem, som var omtrent uhørt i Norge for tretti år siden, mener Nylander. For mange er det uventet, det ammemønsteret som må til for å få til en vellykket amming for flest mulig. Norge i dag, er at barnet får bryst når det selv vil.


Men på et eller annet tidspunkt er det nok. Gi eller motta råd om amming, flaskemating eller barnemat. Her møter du andre kvinner som har erfaring med amming eller har gitt barnet flaske. Tommelfingerregler for å slutte å nattamme: Du kan holde på til barnet ditt er ett til to år, og bør ikke slutte før barnet er blitt seks måneder. Dersom barnet ditt endrer spisemønster, kan dette være et tegn på at det er på tide å slutte med nattamming.


Involver partneren din i prosessen for å venne barnet til å ikke nattamme. Det første man må gjøre er å slutte å la barnet sovne til puppen. Man må amme sittende, helst et annet sted enn på soverommet, og så legge barnet ned i våken tilstand.

Barnet må lære seg til å skille mellom mat og søvn. Det vil si at matingen foregår andre steder enn i sengen. Man kan gjerne legge seg ned sammen med barnet etterpå.


Hele familien (inkludert sambo) mener det, for da sover han kanskje litt bedre og det er lettere å slutte. Så hvis du merker at du begynner å få mindre melk når du slutter å nattamme, så er det altså ikke tilfeldig. Derfor er det i Norge en utbredt oppfanting om at den rette tiden å slutte å amme på er år. Nattamming – når og hvordan sluttet dere? Storm blir mnd om en uke, og jeg ammer fortsatt.


Han drikker enda ikke av flaske og liker ikke morsmelkerstatning. Derfor har ikke jeg hatt noe valg, men har heller ikke hatt noe lyst til å slutte med ammingen. Jeg føler meg både heldig og stolt som har fått til å amme så lenge.


Problemet er at hun ikke legger på seg etter oppskriften (hun er nå ca kilo). Jeg har en liten jente på md som jeg ammer. Hun har lagt på seg jevnt og trutt, men bare ca 1gram i snitt pr.


Dette sier helsesøster er for lite, jeg må komme å veie henne stadig vekk, og jeg får hele. Jeg bruker endel nestle barneglass mat. Og favoritten deres er KALKUN. Nå er de mnd , og spiser ennå ikke brødskive.


Prøver ofte men de vil ikke ha. Men det kommer vel etterhvert. De får kun pupp om kvelden nå, skal prøve og slutte og amme snart.


Så et spenn fra mellom mnd og år her på meg #128521; Veldig intr det du fant frem av gamle skrifter! Så er det heldigvis noen som gir et bilde på at mangfoldet er der, om det føles litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg