tirsdag 8. mai 2018

Verdens beste sjokoladekake

Denne kaken smaker fantastisk! Har en fløyelsmyk kjerne som kan minne om en deilig og stor sjokoladefondant. Få oppskriften her. Se oppskriften her. Brownieskaken med nutella.


Ungene elsket den og svigermor kommenterte at det var den beste sjokoladekaka hun hadde smakt.

Ikke verst :)) tips jeg vil komme med (som jeg gjorde selv): 1. Dynk alle lagene med melk før du monterer den sammen igjen. Den blir høy og flott! Ellers blir den litt.


Over 5oppskrifter ble sendt inn, men det var Alice Hald Clark. Barnas beste sjokoladekake med deilig sjokoladeglasur på toppen er verdens enkleste å lage og verdens beste å spise. Perfekt til barnebursdag i travel hverdag. Kjør blandingen til du får en jevn (og litt flytende) røre.


Tilsett natron og sikt inn hvetemelet i 2-omganger.

Fordel kakerøren i den bakepapirkledde langpannen og stek den på midterste rille i ca. Oppskriften fikk jeg av en mamma i barselsgruppa, som igjen har fått den av en venninne. Og det er i barselsgrupper oppskriftene på de beste langpannekakene gjerne befinner seg – for har man barnehage- eller skolebarn, er det stadig avslutninger og sommerfester der man blir bedt om å ta med kake. Sjokoladekaken prikkes med en gaffel når den kommer ut av ovnen og varm glasur helles over.


Så skal kaken stå i kjøleskapet og bli kald. Her er den pyntet etterpå med sjokolade og melis. En god sjokoladekake er det jeg baker desidert mest. Heldigvis fikk jeg oppskriften og siden den gang er dette den eneste oppskriften jeg bruker når jeg skal lage en ‘vanlig’ sjokoladekake. Veldig smakfull, saftig og passe.


Oppskriften gir deilig, myk sjokoladekake med et skikkelig tykt lag sjokoladeglasur. Kakerøren passer til. En sjokoladekake MÅ være saftig for at den skal være god.


Det har vært mange år jeg ikke har spist sjokoladekake grunnet minner av tørr kake som faller av gaffelen i mange biter og som må skylles ned med væske. Jeg fulgte oppskriften helt nøye, kanskje kefir kake ikke er noe for meg? Kommentarene fikk det til å høres ut som om det var verdens beste kake. Enkel nok til at både store og små kan bake med stor suksess! Server verdens beste sjokoladekake med glasur av kaffe og melis.


Det er en typisk fransk sjokoladekake.

Sjekk ut gulrotkake, verdens beste sjokoladekake i langpanne eller denne enkle browniesen. Og om du har lyst på litt variasjon, deler jeg i dag oppskrift på. Neste sjokoladekake på listen er en “Devils Food cake”. Dette er en saftig sjokoladekake , som er rask å bake!


Fordi den er djevelsk god vel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg