mandag 17. april 2017

Lavkarbo vektnedgang uke 1

Leveringstid 1-dager. Få bonuspoeng på alt du handler! Se alle våre tilbud. Få verdi for pengene her! Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv.


Ketose er en naturlig tilstand i kroppen hvor den forbrenner hovedsakelig fett.

I starten kan det være tøft for kroppen å venne seg til færre karbohydrater og intensiv trening. Regn derfor med at du går tom tidligere på kvelden enn du er vant til. Kun de første par ukene vil du ha så stor vektnedgang. Har laget lavkarbo -knekkebrød som jeg har. Det som var, var at jeg ble drittlei til slutt.


Og da la jeg på meg kg igjen. Har begynt på igjen nå, men er ikke så slavisk på karboene. Går ne men ikke så mye og så fort. Evaluering etter uke med lavkarbo Postet av Laila den 6.

Nå har jeg prøvd å leve på et lavkarbo -kosthold siden midten av forrige uke , det vil si cirka 9-dager. Vekttap første uke Mer enn kg overvekt. Gratulerer med flott vekttap. Fram til jul gikk jeg ned kg.


Ikke spesielt mye, men greit nok, og jeg veide 1kg. Har spist lavkarbo generelt uten å ha gått ned i vekt i flere år, men måtte tydligvis være i ketose for å ha noe som helst vektnedgang. Hvis du jukser ofte enten med små juksemåltid her og der eller hele dager hvor du bare spiser søppelmat så kan det lett ødelegge alt av progresjon.


Hvis du ikke klarer å styre deg så er du kanskje sukker eller matavhengig. Energien kom tilbake, og mageproblemene hun hadde slitt me forsvant. Spesial-vekten viste at muskelmassen økte, mens fettprosenten ble redusert. Lavkarbo fremmer et sunt vekttap.


Med I FORMs lavkarbo diett skrur vi gradvis ned for karbohydrater på uker. Du tar utgangspunkt i de samme tre forslagene til frokost, lunsj, middag og mellommåltider, men nedjusterer mengden av karbohydrater annenhver uke , slik at kroppen har tid til omstillingen. Ernæring Ok, så ikke en hel uke – fem dager, men jeg bestemte meg i natt for å avbryte uka, rett og slett fordi jeg våknet på natten og var så sulten at jeg var helt dårlig.


Karbohydratinntaket er svært lavt i forhold til hva man får i seg ved et vanlig kosthold. Mange av pasientene mine har prøvd diverse kurer som lover kjapp vektnedgang , men de ender opp med å bli skuffet hver gang. Jeg fatter det ikke,. Da er det bedre å gå sakte, men jevnt, ned i vekt.


Noen holder vekten ved å spise færre kalorier en de forbrenner enn de forbrenner.

Men dette funker ikke for alle, og da kan lavkarbo være et alternativ. Mange studier har undersøkt om det er slik at lavkarbo øker blodfettstoffene. Det var tross alt det viktigste argumentet fra motstanderne av lavkarbo i mange tiår, altså antakelsen at mindre karbohydrat og mer fett ville øke kolesterolet og dermed også risikoen for hjertesykdom. En slik sammenheng er imidlertid ikke så enkel uansett. I Norge anser man lavkarbo som et kosthold der inntaket av karbohydrater er fra tilnærmet null til 1gram per dag.


Vær OBS på at du ikke kan regne med å gå ned så mye hver uke fremover. Selv velger jeg å se på alt over kg som en ekstra bonus :) Om du har normale forventninger blir du mindre skuffet den uka du går opp et par kilo også. For den KAN skje, spesielt om du går mye ned en periode. LCHF ( lavkarbo ) – resultater ,år på lavkarbo – erfaring, hjelp til å starte og svar på dine spørsmål Ingrids Blogg 8.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg