tirsdag 18. april 2017

Djevellue montering

Genialt med en djevellue som ikke trenger montering ! Men denne syns jeg ble kjempe fin, og den var kjapp og morsom å strikke. MONTERING : Sy spissene på toppen av luen (motsatt siden av merkene) sammen kant i kant med små sting. Sy oppleggskanten og avfellingskanten sammen midt bak.


Strikk tubestrikk - Les forkl over.

Legg opp 2 2 m på rundp nr. Men da jeg besøkte den nye garnbutikken på Evenskjer i høst, måtte jeg bare prøve et nøste. Nå sys luen sammen slik: Sy sm i bakhodet med kastesting ved å sy første halvpart av første hele spiss. Djevellue uten montering , det hørtes ut som noe jeg måtte prøve. Og her er resultatet, enkel og morsom å strikke og det gikk kjap.


Jeg har også strikket en djevellue fra Garnstudio i Drops Extra fine merino (se gratis oppskrift her) - det syns jeg var et knotete mønster etter å ha laget lua til Gro siden den trengte masse sying, men den ble fin til slutt og veldig tykk og myk. In this DROPS video we show how to assembly a pointed baby helmet (also known as a devil hat).

Back of hat = bind off row, i. Sew hat tog, edge to edge along. Disse luene og pleddene har jeg gitt bort til Levanger sykehus. Vi har en spisset kompetanse på produkter for din aktivitet. Nøl derfor aldri med å ta kontakt med oss vedrørende ditt behov. Ta kontakt hvis vi ikke har produktet du er på jakt etter i vårt sortiment, så kan vi skaffe det.


Nå monteres den ene del av trykknappen på toppen av luen. Montering av pompon: 1. Sy knappen fast på toppen av luen. Fikk tips om denne kjempefine lueoppskriften på en strikkekafé, og har nå laget min aller første lille djevellue ! Resten av løse tråder festes. Ikke for å bestille garn eller mønster, den slags foregikk pr. Det mangla bare snorer.


Vi elsker gode basisplagg! I denne kolleksjonen finner du design i klassiske teknikker som ribb, patent, fletter, hullmønster og det fantastisk fine bjørnebærmønsteret. I dag har bolla fått en ny lue.

Jeg synes det er helt greit å montere, men nå begynner jeg å bli litt lei. Neste gang blir det djevellue på rundpinne! Jeg fant plutselig noe annet som var mer spennende der og da, og jakken ble liggende. Nå syes luen sammen slik: Sy sammen på bakhodet med kastesting ved å sy første halve spiss sammen med første halvpart av første hele spiss. Den har til nå blitt trykket i fem opplag, og er også solgt til Danmark og Island.


Nå er du klar til montering av gardinen. Tre glassfiberstengene inn i remsene på gardinen, tre den tynne metallstangen inn i løpegangen nederst på gardinen, og sett den metallstangen som gjenstår fast i borrelåsen øverst. Lua er også myk og god i alpakkaull.


Denne siden ble sist oppdatert 02.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg