fredag 22. desember 2017

Smerter i øret som kommer og går

Denne følelsen kommer og går litt, og er ikke konstant tilstede. Det vesker ikke fra øret. Jeg fikk omtrent samtidig med øreverken et munnsår i munnviken på samme (venstre ) side.


Smerter i øret som kommer og går

Er det sannsynlig at dette har noen sammenheng ? Smertene er ikke konstante, men kommer og går med ujevne mellomrom. Er spenningssmerter i øret noe å bekymre seg for? Legen sa ikke noe mer om det, så det var vel meningen at jeg bare skulle slå meg til ro med at det var ikke noe å bekymre seg for og heller ikke noe å gjøre med det. Hos voksne som tåler smerter bedre, kommer det selvsagt an på hvor intense smertene er.


Dersom øret begynner å renne og smertene gir seg, har trommehinnen sprukket. Da bør man søke lege dersom øret renner mer enn en uke. Smerter er altid et tegn fra kroppen på, at noget er galt.


Smerter i øret som kommer og går

Nogle gange kan det være mere alvorligt. Her kommer forskellige slags smerter , som kan være en indikator for, at der gemmer sig noget bag smerten, som du bør tage til lægen og få tjekket. Mye smerter ved avføring, det kommer masse blo hva kan det være?


I løpet av det siste halvannet året, har jeg fått noen voldsomme perioder med et trykk som setter seg i halsen og stråler som et press opp mot hodet. Jeg får skikkelig svelgebesvær og blir slapp og helt ute av form. Når jeg får dette kan det sitte i flere uker, for så og bli bedre en periode, så kommer det tilbake igjen. Smerter og ubehag som kommer og går , og som lokaliseres til testikkel, bitestikkel, lyske, penis (ofte bare ytre del), blæreregion og rygg.


Smerter i øret som kommer og går

Eventuelt redusert erektil funksjon og smerter ved ejakulasjon. Lavgradig feber ved bakteriell prostatitt. Smerten forverres ved tygging, og ofte er det smertefullt å gape. Mange kjenner hele tiden murrende smerter i og rundt kjeveleddet, like foran ørene.


Klikking og knepping i leddet er også vanlig, men det er vanlig også blant friske personer. Plagene kan være langvarige eller forbigående, eventuelt er det plager som kommer og går. Dette kommer helt plutselig, og varer som regel en dag eller to. Jeg har en plagsom tannpine som kommer og går.


Smerter i øret som kommer og går

Noen ganger klarer jeg ikke å lokalisere om det er oppe eller nede, kansk. Intens lynende smerte i hodet - Kropp og helse. Lufttrykkskade i øret , barotraume, oppstår som følge av stor trykkforskjell mellom utsiden og innsiden av mellomøret.


Andre får litt smerter og tyngdefølelse av og til om venesystemet fra testiklene ikke fungerer helt som de skal. Brystsmerter betegner smerter som oppleves å komme fra brystet, og som har sitt opphav i brysthulen eller omkringliggende organer. Akutt oppståtte sterke smerter i brystet kan være tegn på alvorlig sykdom og bør føre til at man kontakter lege umiddelbart. Er verst om natten, da jeg noen ganger sover med propp i øret.


Jeg våkner opp med intense smerter inni ørene etter å ha sovet, og da er det mest smerter i det øret jeg lå på da jeg våknet. Smertene avtar utover dagen, men er tilbake neste dag etter soving, og alt avhenger av hvilken side jeg våkner opp på. I dag våknet jeg på venstre side, og det er venstre øre som gjør vondt.


Går vi tur, noe som virker veldig oppfriskende, kan det plutselig bli som om hun har gikt. Knær og ankler blir motvillig og det kjennes ut som det står kniver i dem. Ikke alltid selvfølgelig. Vi har noen gode turer og.


Der alt er vel til og med når vi kommer hjem. Så var det praten med middagsbordet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg