mandag 9. november 2015

Fine ord om livet

Trenger du et godt sitat? Inspirerende, morsomme og underfundige ordtak om livet og det å være menneske. I bare tre ord kan jeg oppsummere alt jeg har lært om livet : Det går videre. Visdomsord om livet og kloke ord om livet gir inspirasjon til forskjellige faser av livet.


I menyen til venstre ser du flere underkategorier til visdomsord om livet. Leter du etter et dikt om livet ?

Da har du kommet til riktig sted. På denne siden gir vi deg flere fine og motiverende dikt. Se også: Sitater om livet – Ordtak om livet. Dikt om livet – av 20.


Når du trasker ned langs livets vei og stormen plutselig tar tak i deg hold deg da godt fast i en venn og husk at været alltid stilner igjen. Skal du holde en tale, eller vil du bare bli inspirert? Her har jeg samlet opp en hel del ting jeg har hørt og lest.


Det er mye sannhet i disse.

Jeg elsker sitater og fine ord :-) Noe er rappet fra dere mine venner! Jeg fant noen fine dikt på Frambu sine sider, som handler om det å ha et barn som har noen ekstra utfordringer her i livet. Syntes disse var så fine.


O mor kom mæ någgå gåmmål bomull som e tækte konglun mæ og dæ vart fine saue. Ordtak om livet er ordtak som reflekterer flere aspekter ved livet , og har ofte grunnlag i gammel visdom. Nedenfor finner du et stort utvalg av ordtak om livet. Veien kan ofte virke veldig lang, og tunnelen i enden usannsynlig trang, men selv om det kanskje føles slik nå, vil veien med litt hjelp en annen retning få.


Kanskje forklarer disse ordene noe av den norske kulturen og de norske verdiene? Dette er ti norske ord som ikke lar seg oversette til andre språk. Noen trenger din gode tanke. Du skal gi av ditt overskudd.


Du har tusener smil i ditt hjerte Spre dem å stier du går. Rekk hendene frem i ømhet. Stryk dem over mitt hår. Jeg trenger din gode trygghet. Her finner du ordtak om livet.


Artige ordtak som får deg til å humre. Livet byr på gleder og utfordringer.

Livstips fra store tenkere. Fine sitater treffer oss ofte et sted i brystet. De kan være triste, oppmuntrende eller kloke, og kan handle om alt mulig rart.


Men uansett hva de handler om , har de til felles at de får oss til å stoppe opp litt og tenke oss om. Oppfinnelsen av konseptet tenåring var et stort mistak. Med det samme du definerer en periode av livet hvor folk kan være ute sent om kvelden uten å betale skatt – da er det naturlig nok ingen som noensinne kommer til å ønske å leve livet på et annet vis. Gled noen med blomster på døren! En liten side med kjente og kjære sitater,kloke ord ,dikt,forfattere,lykke,kjærlighet,sorg og barn.


Vi tenger alle gode ord. Sorg er en vanskelig følelse å bearbeide.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg