onsdag 25. november 2015

Damenes tale blogg

Klarer du ikke å skrive selv, kan du be oss om hjelp til dette. Når vi får din bestilling, skriver vi en morsom tale som er tilpasset din situasjon. Vi får svært mange gode tilbakemeldinger fra fornøyde kunder. Når jeg i går takket ja til å holde damenes tale dukket det opp et par bekymringer, spesielt hva jeg skulle si og hvor lenge jeg skulle snakke. Jeg kom fort på et klokt råd som jeg leste et sted for en stund siden, det er som følger: En god tale er som et skjørt, langt nok til å dekke det viktigste, men så kort at det er spennende.


Damenes tale er og skal være en veldig morsom tale.

Dette er kanskje den mest omtalte talen man kan holde hvis man ser bort fra den likestilte talen Herrenes tale. Det ble etterhvert foreslått at jeg skulle slå meg sammen med vedkommende som skulle ha ansvar for damedelen, noe som resulterte i at når jeg først var i gang, skrev jeg likegodt Herrenes og damenes tale i en smell. Selvsagt gikk Herrenes tale samme vei, på historiens skraphaug. Vi var jo likestilte og demokratisk anlagt. Dette var en damenes tale jeg holdt en gang.


Skal jeg holde flere, kan jeg lage nye. Her legger jeg den ut til inspirasjon for andre som skal holde slike taler, og til glede for dem som leser den. Det er første gang jeg holder damens tale.

Og husk for all del og passe på ditt eget alkoholinntak i forkant av talen. En full taler er aldri sjarmerende. En brisen taler med god selvtillit derimot, kan være en skikkelig innertier. Jeg har god erfaring inne damenes tale og vil vise hvordan du finner hjelp rundt på nettet og hvordan du selv kan lage din egne personlige tale. Jeg vil nok si at dette er en litt komplisert tale.


Morsomme taler med mange gode poeng. Du får da tale 1-i denne kategorien. Talene vil gjøre stor lykke, enten de skal holdes på en fest i jobbsammenheng eller på en vanlig fest. En damenes tale vil da bare være en helt vanlig tale , bare underutvikla og kortere. Og alle som kjenner meg veit at å fatte meg i korthet ikke er min spesialitet.


Deretter følger en ca. Og det er nok heller ikke noe å trakte etter. Kanskje du skal sjå etter noko anna enn ein allegori over kvinnekjønnet til å strukturera talen din?


Kven er i forsamlinga? Kva er det som samlar akkurat desse menneska? Bemerk skjeggveksten. Vi sjømenn i mannskapet er i utgangspunktet et knippe klassiske mannfolk: Godt tilknappet.


Her får du flere gode råd og tips til TALER TIL DAMENE eller til herrene: Ordtak og sitater om kvinnen - Sitater som kan brukes i for eksempel morsom tale til damene på rim - Gratis Vitser som kan brukes i jentenes tale på julebor firmafest eller privat selskap, herrenes.

Dette høres veldig utfordrende ut men jeg skal gjøre mitt beste og ta tyren ved hornene. En ganske kompleks tale som krever mye av deg som skal holde den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg