torsdag 12. november 2015

Herrenes tale vitser

Jeg har blitt bedt om å holde herrenes tale tre ganger i mitt liv. Den første talen jeg holdt, var for ca år siden, deretter skulle det gå år til neste gang jeg ble bedt om å holde tale. Dette var for alle herrene på jobben, og jeg var kjent som den stille lønningsdama borte i kroken da jeg ble bedt om å holde denne talen. Lite visste de om hva de hadde begitt seg ut på.


Dersom du synes at det er vanskelig, kan du ta opp mer generelle tema. Jeg vil skrive en morsom tale. Julebordet er av passe størrelse, ca gjester. De tåler litt på kanten vitser , men de fleste vitsene jeg finner på nett er så utrolig harry, med forholdsvis grov språkbruk. Damenes og herrenes tale har i alle år levert et verdenssyn som snur en helt fin kveld med kollegaer til en kveld i mannssjåvinismens tegn.


Som taler av herrenes tale i dag kommer jeg ikke utenom å sammenlikne dere menn med noe, og når jeg satt og skulle komponere denne talen slo det meg at menn faktisk er mye lik en tale. Dere er underholdende! Enkelte husker du og andre glemmer du. Noen av dere er korte andre er lenger. Da jeg fikk spørsmål om å holde herrenes tale her i kveld fikk jeg først totalt angst.


Det er ikke akkurat dere menn som er så utrolig skremmende, tvert imot kan dere virke veldig trygge og gode. Me har jo og crispomannen det e han heilsprø mannen som sitte å finne på vitser og andre sprø ting, han kan ofte ver morromannen i en forsamling. Her får du gode tips og råd til din fremføring av TALER TIL HERRENE : Ordtak og sitater - Sitater av alle slag som kan brukes for eksempel i guttenes og herrenes tale Vitser til det vellykkede selskapet - Gratis Vitser som du kan bruke i din guttenes tale , sjokolade, biler.


De talene jeg synes er best er de som skryter litt av mannfolka. Det tas da frem noen generelle greier om menn og deres kvalifikasjoner, og kanskje spisse det mer mot de mennene som du jobber sammen med. Da kan man jo lure på hvem som blir igjen. I trygg forvissning om at ingen her i kveld vil føle seg truffet skal jeg her komme med noen eksempler på umulige menn. Vi har de som spiser hurtigmat hver dag - og elsker det.


Så har vi de som elsker Strømsgodset over alt annet. Og de som ler av egne vitser. Pakkeløsninger - Flere pakker med herrenes tale. Alle disse talene er kvalitetstaler og du får veldig mye inspirasjon. Altså, med litt hjelp fra Inger og Chris, fikk jeg en kul herrenes tale.


Tenkte jeg skulle legge den ut. Herrenes tale fra festtaler. Nå ser dere hele meg på bildet forresten. Jeg skalv som bare fy da jeg sto der oppe! Helt sykt, var ikke nervøs eller noe!


Herrenes tale vitser

Ethvert tema kan både gjøres skam på og kanonbra, ut i fra hvem som snakker og hva som blir sagt. Når du holder tale til damene, kan du gjerne bruke sitater. Glem ikke å fortelle hvem som har sagt disse bevingede ordene.


For å få gjestene til å spisse ører, kan du for eksemple begynne slik: Den kjente skuespilleren N. Det er en ære å kunne stå foran så mange flotte gutter. Tenk at tre år allerede snart er forbi. Her følger flere eksempler på herrenes tale fra Skrivearkivet. Talene kan brukes som de er eller tilpasses med egnede sitater eller ordtak som du finner passende for anledningen. Jeg har fått æren av å holde herrenes tale her på sommerfesten i kveld.


Og jeg velger dermed å tro at det ikke er ironisk ment at de spurte hun som har vært singel de siste sju åra, men at de faktisk tror at jeg kan noe som helst om menn. For jeg vet ikke om jeg kan så spesielt mye om. Jeg liker menn og jeg liker å skrive. Jeg er vel ikke fremmed for å snakke høyt og masse også- så jeg forstår at jeg fikk denne oppgaven.


Talen din til herrene skal være humoristisk og den bør passe til anledningen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg