onsdag 29. januar 2020

Underjordisk kvise i pannen

En underjordisk kvise skal få være i fred! Rent generelt skal vi jo aldri plukke og klemme på kviser, sier Plusstid-ekspert Line Marie Krogsgård. Hudekspert Line Marie Krogsgård advarer mot å klemme for mye på en underjordisk kvise.


Klemmer man på en dyp, rød kvise , vil pusset kunne spre seg nedover i huden og føre til en verre inflammasjon. Har kvisen først oppstått, er det altså best å bare la den være i fred. Du kan eventuelt legge på et produkt som inneholder betennelsesdempende salisylsyre. Kviser som dukker opp på nesa eller i pannen skyldes enten puberteten, eller så er de et tegn på at du er utsatt for et høyt nivå av stress.


Disse kvisene kommer gjerne i vanskelige og stressende perioder. Når ting føles vanskelig utløser kroppen mer adrenalin, og det fører ofte til en økt talgproduksjon, forklarer Zeichner. Når en betennelse i talgkjertelen oppstår dypere ned i huden og når poren opp til hudoverflaten er tett, vil du få det som kalles en underjordisk kvise.


Det er ikke en kvise enda, tror jeg, men den er hard og øm. Isj – nå har jeg fått en sånn underjordisk kvise bak på skuldra igjen – en sånn som gjør skikkelig vondt, som ikke kommer ordentlig frem, blir. Periodevis får jeg noen slags kviser i ansiktet, spesielt midt i pannen mellom øyenbrynene.


Sliter med slike kviser på haken og da vil liksom ikke forsvinne. Etter endt kur kom kvisene bare tilbake Hva gjør dere for å bli kvitt underjordiske kv. Jeg presset ut en kvise , og nå sitter jeg igjen med en kul omtrent midt i pannen på ca.


Noen forslag på hvordan jeg kan minske denne på noen måte? Jeg har fått en jævlig stor kvise midt i pannen. Noen som har noen tips til å få den vekk til imorgen?


Skal noe viktig i morgen så den må vekk! Blir dette en vanlig kvise og hvordan får jeg den bort? Det gjør faktisk litt vondt. Emergency anti-spot fra Biotherm funket på min underjordiske kvise som gjorde at det så ut som halve ansiktet mitt var hovnet opp.


Den tar knekken på alle andre kviser også. Ikke klem på en underjordisk kvise ! Den er liksom under huden, som en kul. Da vil halvparten kanskje komme ut og resten spre seg nede i huden og bli til enten flere kviser eller den blir sittende ekstra lenge. Klem KUN når kvisen har en moden gul topp. Gjerne etter en varm dusj slik at porene er mer åpne og bruk papir på hendene.


Hvis du har fet hu har en tendens oljen å trenge inn og føre til tilstoppede porer og kviser i pannen. Sørg for å vaske håret annenhver dag for å sikre en skalp uten olje. Visse medisiner: Enkelte legemidler, som for eksempel p-piller har en tendens til å utløse kviser på pannen i visse mennesker.


Vonde kviser i underlivet. En mer alvorlig tilstand er dype kviser eller byller i underlivet. Zangani forklarer at dette skyldes en betennelse i hårsekken og svettekjertler som hovedsakelig ses i armhuler, lysken, genitalia og under brystene hos kvinner.


Så godt som alle har opplevd å ha problemer med kviser en eller annen gang i løpet av livet. Isj - nå har jeg fått en sånn underjordisk kvise bak på skuldra igjen - en sånn som gjør skikkelig vondt, som ikke kommer ordentlig frem, blir nesten en liten byll og som sprekker innover istedet for å la seg klemme ut. Hvordan blir man kvitt sånne? Det er tredje gangen jeg har en slik og alltid. Hei, har hørt at stadig tilbakevendene kvise kan være tegn på en slags hudkreft, basaliom.


Les også: Joda, kviser kan sminkes vekk - Kviser mellom øyenbryn kan indikere matintoleranse og allergier, sier Abdeh. Hun får støtte av Stokke, som forteller at kviser i pannen kan komme av fordøyelsesproblemer og urinveisplager, men at kviser i pannen likevel ikke trenger å bety at det foregår noe uregelmessig på innsiden av kroppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg