mandag 13. januar 2020

Revisor utdanning deltid

Revisor – Som revisor skriver jeg faktisk mer enn jeg regner. Jeg gjør meg kjent med kundene og graver meg ned i selskap for å finne svakheter som kan føre til feil i regnskapet, sier Kjersti Eik. For å bli registrert revisor må man ha en bachelorgrad med fordypning i fagene revisjon, regnskap, skatterett og rettslære, i tillegg til tre års relevant praksis.


Hvorfor bli revisor ? For å bli statsautorisert revisor må du ta en mastergrad i regnskap og revisjon (MRR).

MRR-studiet tilbys ved Handelshøyskolen BI i Oslo, Norges Handelshøyskole i Bergen og Oslo (ettårig), Nord universitet i Bodø, NTNU i Trondheim, Universitetet i Agder i Kristiansand og Universitetet i Stavanger. Her finner du alt av informasjon om utdanning til yrket Revisor. Yrket går under: Økonomi, marked og administrasjon. Det er også registrert relaterte yrker.


Finn en utdanning innen økonomi og revisjon på Studentum. Jeg har alltid vært glad i tall. Helt siden jeg var liten har matte vært mitt favorittfag.


Jeg liker at man kan sette to streker under ett svar, at det enten er rett eller galt, ingenting i mellom.

Utdanningene som rapporteres til utdanning. Disse utdanningslistene gir deg informasjon om alle utdanninger som er merket med samme NUS-koder. NTNU VIDERE er videreutdanning og deltidsstudier tilpasset deg som er i arbeidslivet.


Vi tilbyr kurs av kortere eller lengre varighet på bachelor- og masternivå innen de fleste fagområder. Lisensen gjelder ikke øvrig innhold. Teksten vedlikeholdes på yrkessiden på utdanning.


Norsk lisens for offentlige data. Brukervennlig regnskap på nett Prøv gratis. Kom igang på to min! Som revisor er du allmennhetens tillitsperson. Studiet går under: Økonomi, marked og administrasjon.


Selv om det er aksjonærene som formelt velger revisor , arbeider ikke revisor bare for eierne. Revisor skal være profesjonell, skeptisk og uavhengig, og si fra når noe er galt. Også selskapets kunder, banker, skattemyndigheter og andre skal ha tillit til at revisor ivaretar deres interesser.


Du kan søke direkte opptak på studier ved fullført og bestått videregående utdanning , eller du kan bli vurdert ut fra realkompetanse (dersom du ikke har fullført og bestått videregående utdanning ). Ved realkompetansevurdering vil vi se på utdanning og erfaring, og vurdere om denne er tilstrekkelig for å kvalifisere for opptak. Praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) ved Universitetet i Oslo er en ettårig lærerutdanning som passer for deg som trives med mennesker, som liker å lede, evner å samarbeide og kan sette eleven i fokus.

Krav til praksis For å søke om godkjenning som revisor må du ha minst års variert praksis i revisjon av årsregnskap. De som har utdanning fra utlandet må legge ved NOKUT-godkjenning. Har du ikke utdanning fra tidligere, må du gjennomføre bachelorstudiet i økonomi og administrasjon med regnskapsførerutdanning. Studieplan Her ser du kursene og rekkefølgen du tar de i når du studerer på heltid.


Du kan også ta studiet på deltid over fire semestre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg