tirsdag 10. april 2018

Pms eller gravid

Når jeg har vært gravid før har jeg ikke tenkt over symptomer så tidlig etter unnfangelse. To av gangene så visste jeg ikke at jeg var gravid (ikke planlagt - men veldig velkomment!), og siste gangen så var jeg ikke i noe prøvermodus siden den satt på første forsøk. Så jeg føler meg som en nybegynner likevel! Og det står at matlyst blir forandret, og er ikke det noe forandring, er det pms. Jeg har aldri vært gravid før, og prøver IHERDIG å bli det nå!


Men som dere ser er det ikke alltid like lett og vite om det (nok en gang) er PMS , eller om det faktisk er en liten spire inni der!

Jeg (håper ikke) men regner med at det finnes flere med samme problem der ute! Og håper vi kan oppmuntre og hjelpe hverandre! Og hvor tidlig begynner dere med pms plager?


Prøver du å bli gravid , og lurer på om noe er på gang? Har du bare lyst til å gråte eller til å slamre med nærmeste dør? Se på kalenderen og sjekk om det er PMS som plager deg. Premenstruelt syndrom, forkortet som PMS , er navnet på en samling symptomer som inntreffer fra én til to uker før du får mensen.


En gravid kvinne kan oppleve blødninger, men i motsetning til PMS , er det bare en liten flyt og vil stoppe etter en dag eller to to. PMS vil forsvinne etter en kvinnes menstruasjon, men vil fortsette å bli følt av en kvinne som er gravid.

Ved alvorlig PMS kan angstdempende legemidler (anxiolytica) hjelpe. Noen har også god nytte av samtaleterapi (kognitiv atferdsterapi). Er du alvorlig rammet av PMS og opplever ingen bedring av behandlingene, kan et alternativ være å fjerne en eller to eggstokker. Dette er imidlertid et drastisk inngrep som kan gjøre deg steril.


Så, kan man förlita sig på att ett plötsligt märkligt humör betyder graviditet? Nej, egentligen inte tyvärr eftersom det lika gärna kan vara PMS eller kanske stressen över att inte veta om man är gravid eller ej som gör sig påmind. Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest.


Kjøp nå, test deg hjemme. Mange kvinner har PMS -plager før mensen. Er det mulig å behandle disse plagene selv? Ja, ifølge to nye bøker om hormoner og kvinnehelse. Med enkle grep kan du både lindre og bli kvitt symptomer på hormonell ubalanse som PMS.


Jeg har barn og vet hvordan det kjennes ut å være gravid , og for meg er det nesten helt likt som PMS i starten. Men jeg har gitt helt opp å tro at jeg er gravid. Hvis du har noen spørsmål så er det bare å komme med dem.


Jeg reagerte på at pms kom ca en uke før jeg hadde regnet me og varte litt for lenge. Helt ordinære pms -smerter, så jeg trodde bare syklusen min var fucket etter en stund på p-pillen (jeg ble gravid den måneden jeg måtte vente fra jeg var tom for p-piller til jeg fikk time til å få p-sprøyte).

Sv: PMS eller ett lite quot;bøllefrøquot;? Vil ikke akkurat si at jeg kjenner den sånn sett. Det du må tenke på er: Noen av dem bjeffer mye. Ikke alle er allergivennlige.


Pelsen må stelles ofte. De har ofte dårlige tenner, noen sliter med kollapset trachea. Det er viktig å nappe inni ørene slik at de ikke får ørebetennelser. Det kan de lett få pga hår i ørene og at ørene henger. De direkte årsaker til PMS er man ikke sikre på, så det kan ikke bekreftes at det har med progesteron å gjøre, slik du spør om.


Der finnes en lang rekke medisiner og behandlingstiltak som kan forsøkes, blant annet antidepressiva, klomipramin, vanndrivende medisiner, p-piller, betennelsesdempende midler, psykologsamtaler. Har ni som nu är gravida märkt någon egentlig skillnad på PMS -symptom och tidiga graviditetssymptom? Och framför allt: vet ni om det finns några PMS -symptom som tyder på att man inte är gravid ? Var det några PMS -symptom som ni brukar ha före mens, men som ni INTE hade under veckan före BIM (IM)? Jeg er nå i første trimester og ble rett og slett demprimert av dette- så langt at jeg har vurdert abort!


Maritas skrev:Jag och min sambo hade sex dagar innan ÄL och har sedan dess haft ont i magen. Men det kändes precis som det brukar göra före mens. Under själva ägglossningen och dagarna innan hade jag kraftigt ont som jag brukar men nu har det gått en vecka och jag har fortfarande ont men inte lika kraftigt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg