onsdag 11. april 2018

Forstår katten at jeg er gravid

Gratis avbestilling! Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Mens du er gravid bør du overlate denne jobben til noen andre, eller eventuelt bruke hansker. Dersom du ikke har katt fra før, kan det kanskje være greit å ikke skaffe seg katt mens du planlegger å bli gravid eller er gravid.


Dersom du skal til utlandet, er det spesielt viktig å følge forebyggende råd mot toxoplasmose.

Betyr dette at det er farlig å ha katt når man er gravid ? Nei, i utgangspunkt er det ikke farlig å ha katt når man er gravid , men dersom du ikke har katt fra tidligere vil vi ikke anbefale å anskaffe katt når du er gravid eller under planlegging av graviditet, sier Jordmor Cecilia Kleven ved Oslo jordmor og kvinnesenter. Men hadde vært greit å avlive i livmora og sterilisere selv om det var flere uker igjen til fødsel. Tøfft for en ung katt å fostre opp så mange kattunger også.


Når jeg kommer hjem, sier jeg alltid hei til katten min, og den mjauer hei tilbake. Så mjauer den i et tonefall som betyr Gi meg maaaat gi meg kooooos Og jeg tror jeg forstår den Og jeg fiorstår blikkene dens at hvis jeg ikke har sagt hei, så er den sååå fornærma. Og må alltid sove i senga mi ell. Men er det farlig å klappe katter hvis man ikke er gravid ?

Kan jeg bli steril da? Vi har derfor kattedo inne så vi slipper bæsje på gulvet. Greia nå er at samboer ikke gidder å ta doen. For å gjøre at jeg slipper å ta doen så må jeg evt ta livet av katten.


Den er voksen, godt voksen. Katten er litt redd. Hei:-) Bruker diane, har sluttet med p-pillen siden mai for å vil bli gravid. P-pillen hindrer kanskje bivirkingene og må jeg vel vente til uten bivirkingene? Ferdig med mensen den aug.


Venter på eggløsningen ca aug. Det er likevel ingen grunn til bekymring om man har katt i huset og er gravid , mener hun. Siden det er liten fare for smitte av mennesker ved direkte kontakt med katt , er det ikke nødvendig å kvitte seg med pus under graviditet, forklarer hun. Eneste forholdsregel er at den gravide bør unngå kontakt med katteavføring.


Trykk på i-lyden forteller at katten er fysisk stresset eller har smerte. Trykk på a-lyden betyr jeg vil, og er en kravlyd som brukes flittig av hannkatter i paringstiden. Hvis katten ikke får det som den vil, legger den i frustrasjon etter hvert mest trykk på u-lyden i mjauet.


Hun tror ikke alle katter snakker på samme måte, og forskningsteamet vil undersøke om katter har en dialekt. Kanskje tilpasser katten melodien, slik at den er lik språket eller dialekten menneskene rundt bruker.

Det er riktig som du sier at den væsken som kommer ut av penis kan inneholde sædceller. Dette er bakgrunnen for at gravide advares mot direkte kontakt med avføring fra katter. Det er ikke alle katter som bærer parasitten, men det er umulig å se hvilken katt som er smittet.


Derfor bør den gravide unngå å stelle katten og for eksempel heller ikke være den som tømmer kattesanden. Parasitten kan overleve i jord i lang tid. Til vanlig ser hun bare på meg når jeg kommer med mat! Men idag har hun vært helt rar! Hun har oversett samboeren min helt, og bare ha.


Forskere forstår ikke hva som skjer med skogen i Trom - Det forstår jeg , fordi for ejeren er det en forretning. Det er så stort at jeg kanskje ikke klarte å ta det inn helt med en gang, det er jo sikkert en grunn til at man skal gå gravid i ni måneder. Men jeg ble også litt perpleks, på en måte.


Det er en ganske høy peis, og jeg skjønte fort at jeg ikke hadde sjans til å få ut katten på. Nå trenger den gravide katten ro for kattungene er ventet om under. De heldige kattene som blir reddet, er plassert i fosterhjem rundt om (bl.a her hos meg), og mange venter i måneder på et nytt hjem. Etter mitt syn er det pur egoisme å sette unger på en katt slik situasjonen er i dag, uansett alder på katten. Jeg så ikke katten.


Er vel egentlig ganske sikker på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg