tirsdag 27. mars 2018

Tabelltrekk 7114

Tabelltrekk og prosenttrekk for skattekort Arbeidsgiver trekke skatt etter informasjonen i skattekortet ditt. Enten etter tabell (tabellkort) eller prosent (prosentkort). Du kan søke i trekktabellene ( Tabelltrekk for skattekort) Her kan du også skrive ut den enkelte tabell dersom du har behov for det. Tabelltrekk tar hensyn til det ved å variere satsen automatisk etter hvor mye man mottar i lønn. Systemet består av ulike tabellnumre som gjør at også forventede tillegg og fradrag blir lagt til i beregningene.


Hensikten med tabelltrekk er å sørge for at du betaler nok skatt gjennom hele året, slik at du unngår å få baksmell på skatten. Vil du jobbe med Employer Branding og våre program rettet mot studen. Jeg forbeholder meg INGEN rettigheter.


Denne siden går under lisensen cc by-sa 3. De to siste sifrene i trekktabellnumrene angir om du har et fradrag- eller tilleggsbeløp til inntekten (utenom personfradrag og minstefradrag). Forskjellen er altså svært liten. Her finn du ein elektronisk versjon av trekktabellane. Trekktabellane viser kor mykje skatt arbeidsgjevaren skal trekkje dersom du har eit skattekort (skattetrekksmelding) som viser ein tabelltrekk.


Har du prosenttrekk, er det prosenten som skal trekkjast som blir vist. Dermed slipper du en ekkel baksmell dersom inntekten din plutselig skulle bli høyere enn ventet noen måneder. Ifølge Lise Halvorsen har langt de fleste lønnstakere tabelltrekk. De fleste har tabelltrekk , i tillegg til en fast prosent som trekkes av biinntekter og overtid.


Det ble skrevet ut 2. Anne Kirkhusmo fra Skatteetaten. Modul 3: Lnnsberegninger, skatt og avgifter – Matematikk Vg1P. Har du tabelltrekk vil du som du ser utifra tabellen bli trukket litt mer iom. Men skal kun trekkes for tilleggsinntekt, som feks hvis man har to jobber.


Men NAV betaler jo sykepenger fra jobben, og skal vel da bruke tabelltrekk , lønnen på den jobben er jo eneste inntekten min, hovedinntektskilde. Trekkrutine for beregning av forskuddstrekk. Sjekk om du har riktig skattetrekk - Smarte Penger 18. P mandag svarte vi p defrste skattesprsmleme.


Skattekortene tar utgangspunkt i siste kjente ligning. Er den ansatte pensjonist, merker du i boksen Pensjonist. Beregne Tabelltrekk med Excel. Men jeg har fått meg en annen jobb i sommer, og der får jeg fast skattetrekk på ! Jeg vet ikke hvor jeg havner til høsten, om jeg får meg en ny deltidsjobb eller om jeg blir jobbende på den gamle deltidsjobben.


I februar satte jeg meg ned å fikk et skattekort som har prosenttrekk. Allikevel ble jeg trukket 1kr MER i forskuddsskatt i. Jaa, det var denne skatten som jeg selvsagt ikke har peiling på. Har hatt prosentkort hittil, og bestemt prosenten selv. Har ikke hatt restskatt, derimot penger til. Den forutsetter at du betaler skatten i lpet av 1mneder.


Jeg har der gtt fra tabelltrekk 71Dette utgjr ca. Har alltid hatt tabelltrekk , men som følge av samlivsbrudd ifjor er jeg nå enslig forsørger og fikk nytt skattekort med trekkprosent på 20. Er ikke det litt lite. Hvis du mener det er feil, logg deg på minside og endre grunnlaget, så får du kanskje nytt skattekort. Slik er trinnskatten.


I likhet med toppskatt, er trinnskatt en progressiv bruttoskatt på personinntekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg