mandag 5. mars 2018

Karamellkake rund form

Bruker du rund form , må du vente til kaken er helt kald før du kan ta den ut av formen , og da kan det lettere oppstå at karamellen blir for hard. Du må da varme opp kaken igjen på en stekeplate for å få karamellen myk igjen, som beskrevet ovenfor. Pass på at formen er helt tett, ellers vil karamellen lekke ut av formen. Smør 4g Sukker Egg 3g Hvetemel ts Vaniljesukker ts Bakepulver ts Natron g Bakekakao 3ml Kulturmelk.


Fremgangsmеte Visp egg og sukker til stiv eggedosis.

Sikt i mel og bakepulver og bland alt forsiktig med en slikkepott. Prøv om sukkerbrødet er ferdig ved å stikke en tynn trepinne midt i kaken. Karamellkake Denne kaken har jeg.


Oppskriften er til en langpanne- jeg måtte bare teste nå hvordan den ble i en rund form - ser ut som en stor karamell. Vi vil ikke bruke dine opplysninger til annet enn dette. På selveste nasjonaldagen er det gøy å lage noe ekstra godt og staselig, som gjerne følger fargepaletten til flagg og pynt.


Her finner du oppskrifter på festfine 17.

Jeg elsker jo karamell så selvfølgelig synes jeg den er god. Men det er kult å lage noe litt annerledes enn sjokoladelangpanne noen ganger. Da jeg var liten fikk jeg ofte en himmelsk karamellkake hos bestemor. Til rund form cm. Avkjøl kaken helt i formen.


Hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Rør sammen mykt smør og melis. Bre ostekremen over kaken. Del kaken i passe store firkanter. Ha røren i form kledd med bakepapir.


Smelt smør med kaffe. Stek på 2grader i ca. Bland litt av karamellen med smør. Sett til avkjøling. Hell glasur over kakebunnen.


Denne kan halveres dersom du baker med rund form , ellers blir den veldig tykk og steketiden øker med ca.

Det kan være greit å bruke mer karamell i røren også. Bruk en rund tipp og sprøyt så ut perler vertikalt nedover kaken. Bruk en spatel eller teskje til å dra perlene mot høyre. Følg samme prosedyre helt rundt kaken. Knus kjeksen og bland med 100gr smeltet bremykt.


Press ned i rund form. Kok opp sukker, vaniljefrø og bremykt. Når sukkeret er løst opp og blandingen har begynt å mørkne helles kompensert melk oppi. Rør om til blandingen begynner å tykne, mellom 5-minutter. La kaken stå i kjøleskapet over natten.


C i - minutter. Pisk sammen kremost,. Mine beste kaker. Nedenfor har jeg samlet de beste kakene som jeg har publisert på bloggen (i uprioritert rekkefølge).


Ha bær i en form , hell en pannekake lignende deig over, sett i ovnen. Mettes brownies – brownies er så enkelt å røre sammen at du trenger virkelig ikke å kjøpe posebrownies. Pynt med flere bær og litt melis.


Og her kommer en liten bonus, fordi doughnuts kanskje ikke det man tenker på når man tenker kaker….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg