onsdag 16. oktober 2019

Sjokoladekake med bringebærmousse

Denne kaken smaker fantastisk! Har en fløyelsmyk kjerne som kan minne om en deilig og stor sjokoladefondant. Få oppskriften her. Den perfekte sjokoladekaken. Se oppskriften her.


Brownieskaken med nutella.

En skikkelig saftig festkake med mye deilig sjokolade. Er dere mange i familien som vil feire mor, og du har lyst til å gjøre noe ekstra, så vil denne saftige sjokoladekaken garantert imponere! Oppskrift på den ultimate sjokoladekaken som imponerer!


Ikke bare skulle jeg være fadder, men jeg ble også spurt om jeg kunne ta med en kake. Sjokoladekaken ble laget i anledning av en barnedåp jeg var i forrige helg. La kaken stå i kjøleskap til moussen har stivnet eller sett den i fryseren i minutter. Bre et tynt lag med sjokoladekrem over kaken, ha resten av sjokoladekremen i en sprøytepose med en Wilton 1M tip.


Sprøyt roser rundt hele kaken.

Begynn nederst og jobb deg oppover. Pynt med sølvkuler. Sett kaken kjølig til servering. Iskake med Daim er en sikker vinner på kakebordet. Kakebunnen er laget med sjokolade og kokos og den hjemmelagde isen utgjør en herlig duett sammen med knasende Daim-sjokolade.


Kaken kan også lages med nøttebunn. Husk å beregne noen timer for å få iskaken ordentlig frossen. Det nærmer seg morsdag og da tenkte jeg det var en fin anledning å publisere en kakeoppskrift, og denne gangen er det en oppskrift på glasert sjokoladekake med bringebærmousse som ser dagens lys på Det glade kjøkken. Det er ikke hver dag en kakeoppskrift publiseres på bloggen.


I dag skal jeg i bursdagen til kjæresten til min bror og da må jeg jo lage en bursdagskake. Det er veldig godt med syren fra bringebærene sammen med den søte sjokoladen. Hvis du vil så kan du gjerne ha litt ekstra salt i sjokoladefrostingen.


Jeg elsker søtt og salt sammen, så jeg har selvfølgelig litt ekstra salt i. En bringebærmousse er veldig friskt og godt og passer i de aller fleste kaker. Jeg bruker den oftest som fyll i sukkerbrød kombinert med et lag vaniljekrem, men jeg synes også det er fantastisk godt med bringebærmousse i sjokoladekaker. Bringebærmousse : dl kremfløte gelatinplater ss vann 4g bringebær ss melis.


Smørkre2g romtemperert bremykt 5g melis 2g smeltet melkesjokolade ts vaniljesukker ss varmt vann.

Helt ærlig føler jg ikke særlig stor forskjell fra gårsdagen,. I første episode av Hele Norge baker sesong var det den yngste deltakeren som ble kåret til ukens mesterbaker. Signaturoppgaven var å lage en kake der de viste sin personlige bakestil og kreativitet. Tanjas sjokoladekake med bringebærmousse.


Dette er Tanjas signaturkake fra første episode av Hele Norge baker, sesong 3. Fredrik fikk skryt av dommerne for den. Her får du en saftig sjokoladekake med en frisk og lett syrlig bringebærkrem. Dette er en kake som både kan egne seg som en enkel kake til kaffen eller som en festkake. Vil du gjøre den om til en festkake kan du enkelt toppe den med flere bringebær og noen sitronmelisseblader. Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet.


Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter. Alt er testet ut, bakt og smakt av meg. Alle oppskriftene er garantert gode og enkle å få til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg