torsdag 30. april 2015

Rød ring rundt navlen

Brokk gir normalt ikke smerter eller særlig ømhet, men de kan gi symptomer som ubehagsfølelse og tyngdefornemmelse. Navlebrokk kan være medfødt, eller det kan komme senere i livet hvis man har en svakhet i vevet rundt navlen. Ista da jeg dusja, så jeg at jeg har blitt litt rød rundt navlen. Har ikke lagt merke til det (dusja i går kveld og og så ingenting), så må være noe som har kommet idag.


Er ikke særlig øm egentlig, kjennes normalt ut, og er ikke hovent.

Bare denne rødfargen, nesten som om jeg er solbrent d. Det kalles balanitt hvis det involverer penishodet. På huden ser utlettet ofte rødt og flassete ut, men det har ikke en klar grense rundt utslettet, og det har ofte såkalte satelitt områder hvor det er røde områder nær lysken. Hos kvinner bør man også sjekke under brystene hvis det er soppinfeksjon i lysken. Se bilde i galleriet nederst.


For et par uker siden så oppdaget jeg at jeg hadde litt veske i navlen min. Når jeg skulle ta det bort så merket jeg at det luktet litt vondt. Sjekket navnlen min dagene etter på men det var bare det.

Men nå så har jeg oppdaget at navnlen min er rød , det var veske og det lukter litt vondt. Noen som vet hva dette kan være? Blir såpass rødt at det blir en liten rød ring rundt navelen når det er som verst. Jeg oppdaget en ganske stor, rød ring rundt navlen i uke fem på Farmen, forteller Agna.


LAUVING: Jan Erik Brodahl (60) og Agna Hollekve (47) i full sving med lauving og rydding av krattskog. Romsterte med ca fire-fem bomullspinner for å fjerne det. Jeg har også 3i kroppstemperatur.


Er dette klassifisert som feber? Intertrigo er til å begynne med karakterisert ved et mildt utslett med røde flekker, nærmest som speilbilder, på hver side av en hudfold. Rødflammetheten kan øke på og bli intenst rød med sår, væskeutsiving og sprekkdannelse. Utslettet kan klø, brenne eller være smertefullt.


Jeg vil ikke påstå at det gjør vondt, men det er et konstant ubehag, og det virker som det ligger utenpå selve innmaten, og ganske tett ut mot huden. I hudfoldene i navlen er det ypperlige forhold for oppvekst av sopp og bakterier, det er derfor svært viktig å forebygge slike infeksjoner med god hygiene. Siden det virker som om du nå har en infeksjon på grunn av rødheten og gul- hvitt puss, synes jeg du skal la din fastlege se på dette. Gullringer og sølvringer fra markedets mest populære smykkedesignere.


Gratis frakt - Vi sender innen timer, eller hent i butikk. Dersom du ser at navlen og eventuelt huden rundt navlen , blir økende rød og varm og det kommer puss fra navlen , skal du oppsøke lege for vurdering, råd og eventuelt behandling.

Kan ikke forklares, det lukter bare dritt Men navelen blir helt rød inni, og hoven sånn at det er ubehagelig og stikke fingeren eller en qtip inni f. Kommer det klar væske i små mengder fra navlen , kan helsestasjonen ofte gi råd og ved behov behandling. Rød og sår og vond lukt i navlen ? Den vonde lukten kommer nok av fukt som ligger i navlen og etter en stund løser den opp litt hud som da. Men hvis man er usikker kan det være det lurt å tegne en ring langs ytterkanten av utslettet.


Går utifra at jeg har allergi mot noe. Har spist idag: Brød Leverpostei Biola Kaffi Paprika Tomat Grønn salat Agurk Kotelett Potetsalat Cider Hvorfor får du utslett rundt navlen ? Lag en loddrett og en vannrett linje ved navlen , del så magen inn i fire kvadrater. Smertene kan også sitte rundt navlen eller i hele mageregionen. De kan stråle bakover til ryggen. Det kan være en god ide å rense navlen godt med litt Pyrisept eller Klorhexidin.


Bruk en q-tip slik at du kommer godt til. Dette kan du kjøpe på apoteket. Blemmene blir fylt med puss og kan etter hvert begynne å blø. Som regel blir regionen rundt brystkassen rammet, men noen får også utslett på halsen og i ansiktet.


Soppinfeksjoner: Soppinfeksjoner kan minne om flere andre hudsykdommer. Huden i det rammede området er som regel skjellet, rød og flasset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg