torsdag 23. april 2015

Sjokolade cookies oppskrift trines matblogg

Sjokolade og Søtsaker du kan gi bort i Gave eller unne Deg Selv. Nordens største utvalg! Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Se våre beste oppskrifter på nett. Velkommen til MENY.


Si JA til stort utvalg. La våre oppskrifter inspirere deg! Smaken av sjokolade er kanskje verdens mest elskede. Her er ti interessante fakta du kanskje ikke visste om det brune gullet.


Hei, jeg har tatt utgangspunkt i denne, men bytta halvparten av sjokoladen ut med henholdsvis 100g sjokolade som går i sjokoladesmøret og 100g hvit sjokolade som blir hakket opp, og tar i en del mer flaksalt. Nydelig oppskrift ! Så enkelt at selv far, søster, bror og mor klarer det, alene eller sammen. Dersom du følger dagens oppskrift blir du belønnet med deilige, fyldige, mørke sjokoladecookies med små hvite sjokoladeoverraskelser inni. Kombinasjonen av mørk og hvit sjokolade er nydelig, og sammen med en god kopp kaffe blir den enda bedre! Deigen kan fint fryses.


Jeg stekte for eksempel opp halve deigen og puttet resten i fryseren. Smelt sjokoladen forsiktig i vannbad og. I serien Hver gang vi mates har jeg testet ut din oppskrift på Brownie cookies. Ved å bruke Trines Matblogg ,. I dag byr jeg på smakfulle, velduftende og myke havrekjeks, med valnøtter, rosiner, tranebær, appelsin og kanel. Utfordring til Trines Matblogg : Takk for en veldig god oppskrift og for at du deler så mye matglede med oss alle!


Det var artig å prøve oppskriften din. Du velger selv hvilken oppskrift. Cookies kan ikke lages små da blir de tørre småkaker. Når kaken virker litt stekt men langt fra fredig, da er den klar.


Steker de utover det, blir de gjennomstekte og tørre. Og en cookie skal jo være sprø utenpå, noe den blir når den kjølner, og seig inni. Kaffe er noe som aldri går galt avste spesielt ikke når det blir kombinert med sjokolade (jupps, jeg er en sjoko-holiker;)) Dette gir noen gode og tykke cookies , om du ikke har bedre tålmodighet tid enn jeg. Har du det kan deigen ha godt av en tur i kjøleskapet så den blir mer håndterlig.


For omtrent pent store cookies 1g smør 2. I dag fikk jeg så lyst på sjokoladecookies, så da ble det bare sånn. Og det passet jo fint siden storesøster Anette kom på koselig kveldsbesøk. Skrap vaniljekornene ut av stengene, og ha både korn og stang oppi en gryte sammen med fløte og melk som du koker opp.


Husk å røre godt hele tiden! Når blandingen har kokt opp, setter du det til sides under et lokk, og går over til det andre. Kaken kan pyntes med det du har tilgjengelig av påskegodt eller friske bær.


Sjokoladekaken er også god som den er, så du kan gjerne droppe glasuren, og bare gi den et lite dryss med siktet melis, tipser Sandberg. Vil du lage mindre cookies , setter du topper av kakedeigen med to teskjeer. I cookiesene på bildet har jeg brukt ekte, amerikanske chocolate chips.


Får du ikke tak i disse, er grovt hakket kokesjokolade et godt alternativ. Her i helga som var, var jeg ute i skogen og lette etter skatter. Og jeg fant jeg fant!


Som nevnt igår så fant jeg en god del plommer, så da var det jo bare å gå i gang med å finne på måter å bevare det på. Non Stop istedenfor sjokolade ) Amerikanske sjokoladecookies Herlig gode amerikanske kaker med sjokoladebiter – en drøm for alle kakeelskere. Oppskrift på berlinerkranser - disse søte, små juleklassikere dyppet i knasende perlesukker.


Berlinerkranser er hos mange å finne blant de syv slagene til jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg