mandag 27. april 2015

Laks i folie med pesto

Prøv en lakseburger med syrlig fenikkelsalat. Vi har oppskriften. En flott laksefilet i steikefolie med pesto og smør.


Bakk laksen inn i folien og sjekk at alle åpninger er lukket slik at ikke damp kommer ut. Pakk folien sammen rundt laksen og ha skjøten opp og legg på stekebrett.

Hvis de grilles kan du gjerne ha litt åpning på toppen av folien slik at damp slipper ut. Sett ovnen på 1°C. Legg 8g laks i skiver i en ildfast form, dryss med ½ ts salt og ½ ts pepper og smør på pesto.


Skjær laks i terninger og cherrytomater i to. Kok pasta etter anvisning på pakken. Stek lakseterningene med smør og olivenolje, og tilsett cherrytomater.


Rør sammen crème fraîche og pesto , og vend inn i pastaen. Smak til med salt og pepper.

Vend laks og cherrytomater inn i pastaen rett før servering. Bakt laksefilet med grønnsaker En alt-i-ett-form i ovnen er lettvint middag. Deilige grønnsaker, noen fiskestykker, tilsett litt sitronsaft og krydre med pesto , og vips - en herlig middag som du kan servere fullkornspasta eller kokte poteter til. En delikat pesto løfter sammen med fargerike grønnsaker smaken på denne torskeretten til himmels. Laks , kveite, sei eller.


Pasta med pesto og stekt laks. Da er jeg ferdig med siste arbeidsuken og jeg erklærer herved ferien som et faktum, og unner meg selv noen late dager (før studiestart august). En herlig middag unner jeg meg også på denne tirsdagen. Tenk at kalenderen allerede har tippet over til august måned. Fordel laks og tomater på trespyd og grill spydene i cirka 3-minutter på hver side.


Vend de kokte potetene godt sammen med pesto. Ha på litt salt og (sitron)pepper. Oppskrift på en form med grønnsaker og laks i ovn. Serveres med kokte poteter eller (vill)ris. Dette er en gjenoppskrift som er laget for å bruke opp mest mulig av maten og unngå å kaste mat.


Denne udgave i folie er både nem og hurtig og så smager den virkelig godt med den hjemmelavede grønne pesto på.

Virkelig virkelig lækkert. Festlig måde at servere laks på – egner sig fint til gæster“ Opskriften er inspireret af Jamie, som bruger bønner under laksen serveret med nye kartofler. Krydre laksestykkene med salt og pepper og legg dem over i en smurt ildfast form. Smør hvert stykke med et jevnt lag pesto.


Fjern det ytterste bladet på kålen og skjær eventuelt vek litt nederst på stilken. Del kålen i fire jevne båter. Hakk grønnsakene og legg dem i ei ildfast form.


Tøm olivenolje over og krydre med salt og pepper. Legg laksefiletene oppå grønnsakene og fordel rød pesto over hver enkelt laksefilet. Tilbered pasta som anvist på pakka. Jeg elsker pasta og jeg elsker fisk, så derfor er dette en veldig god kombinasjon. Server laksen med pasta og revet parmesan.


Retten blir ganske syrlig, men jeg synes det passer godt til den fete fisken. Marit Bjørgens pasta og laks med kremet pesto oppskrift med kalorier, allergener og pris. I denne oppskriften med laks og pasta bruker Marit Bjørgen pesto som smakstilsetning.


En god og lekker rett som er enkel å lage. Brun laksen raskt på begge sider i stekepanna. Salte og pepre litt. Ikke stek fisken igjennom. Legg fiskefiletene i en ildfast form.


Pensle med pesto , og strø litt pinjekjerner over. Husk da å oppbevare laksepakkene kjølig i kjøleskapet fram til du skal ha dem på grillen eller i ovnen. Bagt laks med pesto og parmesan serveret med en af mine evige favoritter: smørstegte bønner med feta.


Perfekt mad til en mandag aften. Jeg spiste det til aftensmad i fredags, og det var så godt! Jeg var alene hjemme og temmelig sulten, så jeg fortærede 6g laks og en ordentlig skovlfuld bønner ene mand (eller kvinde).


Anrett på tallerken med frisk salat, litt rogn, grønn pesto og toast. Flere lakseoppskrifter finner du her. Nem ovnbagt laks opskrift. Der skal ikke så meget til ud over laksen. Og den er også hurtigt lavet og nem at lave.


Hvad du ønsker at servere til er naturligvis op til dig, men jeg serverer asparges, hollandaisesauce og små, kogte kartofler til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg