torsdag 22. november 2018

Heklespråk

Ikke enkelt å skulle oversette ei oppskrift på heklespråk når jeg ikke hekler selv og ikke kan dette språket. Skjønner vel lite nok av å lese ei på norsk. Vet ikke om du så svaret mitt i den andre tråden.


Men på hobbyforumet er det ei som har oversatt hele oppskriften til norsk (tror det er flere). Etter mine to innlegg med hekla bomullspads har eg fått forespørsel om oppskrift. Derfor har eg - i tilfelle det er fleire som vil prøve seg på dette - knota ned på mitt eige heklespråk korleis eg har gjort det.


Jeg har veldig lyst til å hekle et slikt men sliter med amerikansk heklespråk. Dette er mitt forsøk på å forklare det på skrevet heklespråk. Kanskje dette er til hjelp for flere. Art med ting man gjør ilag = ALONG. Lagt inn av Unknown kl.


Utforsk denne tavlen til ihien på Pinterest: Håndarbeid. Se flere ideer om Håndarbei Hekling og Strikking. Har kjøpt meg to sett med hakkenåler på ebay som jeg ikke har fått testet enda.


Skal vist være mulig å ha opp til 2masker på rundpinnene under (vet ikke hva de heter på heklespråk ). Blir gøy å få testet dette. Må først gjøre ferdig noen av hekleprosjektene jeg holder på med. Kjipt med masse halvferdige produkter. Ellers forteller Sylke at det er en mengde mønstre på nettet, men som står på tysk eller engelsk.


Så her er det bare å lære seg heklespråk OG bli stødigere i språk, hihi. Gunn (Maganda) tipser om Hekleglede av Frida Pontén. Og i tillegg til å ha med kake så tok jeg med et par grytekluter også.


Hadde en del garn til overs av de andre jeg heklet, så da satte jeg bare i gang. De første fire rundene fant jeg oppskrift på i en heklebok, og så forsto jeg ikke resten. Boka har iflg innehaldslista ulike hekleprosjekt for barn frå null til to år.


Den er på engelsk med amerikansk heklespråk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg