fredag 20. november 2020

Tungt å puste inn

Hotellbestilling på nett. Gratis avbestilling! Compare 100s of Sites at Once. Book with Confidence! Hva utløser tung pust?

Hei, jeg er en gutt på år. Tung pust er en subjektiv fornemmelse og i seg selv ikke målbar. Men ved å observere pasienten kan legen vurdere om pustefrekvensen er økt, for lav eller uregelmessig, om det er hørbare fremmedlyder ved pusting og om pasienten inntar en spesiell holdning for å puste bedre.


Du må være logget inn for å skrive i forumene. Annet: Hvis man har angst, har man ofte tendens til å gå og spenne seg, og så puste tungt. Kan nesten ikke puste gjennom nesen for da føler jeg jeg trekker inn for.


Den siste tida så har jeg merket at det er litt tungt å puste av og til.

Går fint å puste ut, men det går litt tungt å puste inn. Derimot har jeg ikke verdens beste kondis og er litt. Litt snufsete men ikke direkte forskjølet. Når jeg puster inn føles det som det ligger et filter i vegen.


Jeg antar det er et virus. Utpust merkes ingenting. Så får jeg hosteanfall som jeg nesten brekker meg av. Den er fryktelig plagsom selv om jeg har slått meg til ro med at det ikke er noe farlig. Det har vart en ukes tid.


Når det er på sitt verste blir jeg nødt til å stå opp og være våken noen timer fordi det ikke nytter å sovn. Hvorfor er det slik? Føler jeg ikke får puste ordentlig og er redd for at noe skal skje. De fleste av oss trenger avspenning, men lungesyke har et ekstra stort behov fordi de har lett for å stramme musklene når det er tungt å puste.


Logg inn for å følge dette. Sykepleiere møter pasienter med KOLS både i hjemme og i institusjon. Da jeg fortalte ham at jeg slet med å få puste og at jeg konsta nt var.

De siste måneder :Veldig hes,,mye seigt slim i hals, tungt å puste inn. Av og til når jeg legger meg om kvelden får jeg en følelse av å ikke få ned nok luft i lungene. Vi har også gjort det enkelt for deg å legge til et synonym dersom det mangler. Målet med dette oppslagsverket er å lage den beste og mest komplette synonymordboka på nett.


Og tjenesten er selvfølgelig gratis. Fiskane pustar med gjeller. Den gamle mannen pusta tungt. Pustevansker eller tung pust er en subjektiv følelse av å få for lite luft.


Kortpusten eller andpusten er ord for det samme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg