onsdag 11. november 2020

Svigersøster dikt

Nok eit lys skal blåsast ut, du blir snart ein vaksen gut, åra har gått i slik ein fart, og vi har vore med deg heilt frå start. Svigermor og svigerfar er (ut fra ditt ståsted) din ektefelles foreldre. Svigermødre, og særlig brudens mor, har i populærkulturen ofte og urettferdig blitt tillagt usympatiske trekk. Skal du skrive en morsom bursdagshilsen, og trenger litt hjelp på veien? Da har du kommet til riktig sted.


Her har vi samlet en hel rekke med morsomme bursdagshilsener som garantert kommer til å bringe frem latteren! Hun ser også framover, og kommer gjerne med gode råd eller ønsker for framtiden. Et lite dikt eller et sitat vil kunne understreke hva mor ønsker å formidle, men et dikt må ikke være for langt. En slik bryllupstale bør heller ikke være for lang, for det viktigste er ikke hva du får sagt, men hva tilhørerne klarer å oppfatte.


Jeg har ei svigersøster , som fyller år i dag. Hun er ei flott dame, som gjør alle til behag. Hun har fire skjønne barn, og som alle trollmødre, så har hun småtroll, som er hennes barnebarn.


This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. Philomela er svigersøster til Tereus, og hun blir voldtatt av ham. Hun kan også gjøre seg om til en nattergal. Det er ikke klart hvorfor Shakespeare gjør henne til en mann, i diktet, med his pipe i linjen under.


Der henger også rester av dikt jeg fikk til på en annen måte, sammensetninger av ord jeg likte godt, men som altså ikke hørte hjemme i diktet jeg hadde skrevet. Av og til blar jeg gjennom denne samlingen, Lyrikk under arbei og finner ordsammensetninger som allerede er ferdige dikt. Tiden og jeg er et slikt dikt.


Hurra for deg som fyller ditt år! Melodien er en norsk folketone. Sangen er meget populær og brukes ofte i fødselsdager.


Enten det er din lillesøster, kjære kusine eller bestevenninne som ber deg om å være forlover i hennes nærstående bryllup, så bør du faktisk tenke deg godt om og være klar over hva du takker ja til før du kaster deg om halsen hennes og roper hurra over å ha fått det ærefulle oppdraget. Gratulerer med dagenn - Barnesanger. For snart år siden fikk jeg mitt første barn. Tre gutter på rappen. Siden har det gått slag i slag.


Datter er nå år. Prøv å forestill deg hvor mange dugnader, skoleavslutninger, foreldremøter, 17. Etter ett halvt år med mentale og fysiske forberedelser, solide treningsøkter på treningsstudio og utallige turer i skog og mark med bildekk på slep, smiler Britt Thorstensen mot målet som nå begynner å komme til syne. Et mål reisefølge og polkjendis Børge Ousland sammenligner med et stort og vakkert dikt.


Mye god kaffe er allered. Det er tredje gang hun er på Nordlys-festivalen og synes lunsjkonsertene er helt fortreffelig. Det er fint å treffe tromsøværinger her, lyset er utrolig og jeg har fått ser-vert retter av villsau fra Lofoten, skreimølja og flyndrefilet i fløte, sier hun. Men jeg skulle gjerne hatt joike-ren med.


Du e en snill, aktiv, kvikk og omsorgsfull gutt. Synes alt av idrett e supert, og især fotball. Takk svigersøster for at jeg fikk låne den av deg!


Miraklene i Santo Fico av D. Den fikk meg til å tenke, til å le høyt og den fikk meg til å gråte og mer enn det skal ikke til før jeg gir den et anbefales-stempel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg