onsdag 20. januar 2021

Vognteppe marius

MERINOULL inneholder 1 merinoull. Deilig og myk merinoull som er superwash-behandlet slik at det spesielt godt egnet til baby- og barneplagg. Dale Garn har lagt ut et hefte med oppskrifter på babytepper til gratis nedlasting.


Men er dette vognteppe ? Vet mønsteret ikke går helt opp så mønsteret vil ikke bli noe pent på starten å slutten av mønsteret.

Vibbedille Tananger, Rogalan Norway HEI! Eg heter Vibeke, er fra Stavanger, gift med Ali, sammen har vi Amira på og Jr på 14. Marius vognteppe i Smart. Hadde liksom ikke gnisten til å starte på ett så stort prosjekt, men jeg tok vare på utklippet.


Strikket i Sandnes Alpakka og på baksiden er påsydd et mykt bomullsstoff. Inneholder oppskrift og komplett garnforbruk til valgt størrelse. Vognteppe strikket i Viking Reflex. Veiledende pinner: pinne nr ½.

Hvilket stoff skal man velge, kan det vaskes i maskinen og på hvor mange grader, hva med flekker og hvor slitesterkt er det. Skal man velge sherpa, glanellflece, lammeskinn, må det være naturlig eller kan man velge syntetisk. Har lagt opp 1m på rundpinne 3. Om man bretter det dobbelt kan man kanskje ha det som vognteppe , men bretter man det dobbelt så kommer ikke mønsteret like fint frem, og da er liksom noe av vitsen borte. Som du skriver, luftig når det er varmt, og kan brettes dobbelt. Her finner du deilige babytepper i ullfleece og rillestrikk, alle i 1 merinoull.


Babyteppene kommer i flere størrelser og holder både store og små barn varme. Ullteppene er godt å ha som vognteppe , i sengen, med på reiser eller å tulle seg inn i på sofaen. Velkommen inn i butikken min!


Hos meg finner du strikke og hekle produkter som er laget for hånd av meg. Fri frakt over 49- til Postens nærmeste utleveringssted. Omsider er mitt etterlengta vognteppe kommmet i hus.


Refleksjon: Trengte jeg et vognteppe ? Absolutt deilig å lage noe som gikk så fort å gjøre ferdig og som ble så fint. Det får ligge på vent. Kunne gjerne vurdert å hekle et større babyteppe i stedet.

Denne Pinnen ble oppdaget av Trine Lise. Oppdag (og lagre!) dine egne Pins på Pinterest. Har alltid hatt interesse for all slags håndarbeid.


For tiden er det løping som er favoritten, men liker også å sykle og å trene tungt og hardt på treningsstudio. Elsker også å trene! Dette er strikket i babyull på pinnestørrelse men det kan og strikkes med for eksempel Smartgarn fra Sandnes på pinnestørrelse 5. Sidekantene er strikket til slutt. Nå har jeg prøvd meg på noe nytt!


Jeg har lagd et vognteppe , kombinert strikk og sying. Målfrid har designet det skjønneste super myke, varme og lett å strikke baby pledd. Vår første strikkeoppskrift er et nydelig babyteppe som jeg har strikket i rosa.


The grey fabrics are summerkissed by Moda and the heart and rose fabric is from Stof. Jeg heter Linda Olsen-Ryum, og er en utrolig syglad dame i 40-årene. Takk for gode tips til strykebilder i forrige innlegg. Jeg er gift med Oddvar, og vi har barn sammen.


Jeg ser jo nå at jeg ikke gjør det riktig. Blant annet har jeg sydd toppen til dette vognteppet. Usikker på hvordan jeg skal quilte det. Garn: Sandnesgarn Lanett Babyull.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg