torsdag 30. juli 2020

Strekkbart slim gravid

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Delikate greier det her o_O Men saken er den at jeg har aldri fått strekkbart EL- slim , alltid lurt på hva som. Kjøp nå, test deg hjemme.


I såfall, hvaslags utflod? Jeg har de siste dagene hatt utflod som ligner på EL- slim , bare at det er hvitt. Strekkbart og tykt liksom. Ok, beklager detaljene.


Har bare hatt dette en gang før i tiden før ikm, og da var jeg gravid. Er straks uker, og før jeg ble gravid hadde jeg el slim. Hær om dagen hadde jeg den samme type slim som før graviditeten. Type fæst gjennomsiktig strekkbart. Noen som har opplevd dette?


Ser jo akkurat lik om det jeg trodde var el slim. Hæ hva skjer, el slim nå rett før ikm, håpte jeg. Til el slim spesialistene her inne :p - Bli.


Like før jeg ventet å blø igjen hadde vi mye sex, og jeg lurer på om man kan bli gravid en uke før ventet blødning? Kan man ha eggløsning tett opptil blødning på minipille? Jeg mistenker nemlig at jeg hadde eggløsning (mye lys strekkbart slim og små øm i siden) sånn som jeg hadde under eggløsning før oppstart på pillen. Men du forventer vel ikke mens enda?


Sist på fikk jeg slim mange dager etter eggløsning, og det kom slim og lotionaktig utflod i hytt i pine. Det er vanskelig å si hel sikkert hva det betyr, men mange har lotionaktig utflod etter el og frem mot mensen. Og noen er gravide og noen ikke, veldig vanskelig å si hva alt betyr.


Hele uka etter hadde jeg strekkbart eggehviteslim. Nå har set gått over til hvitt slim. Så kom denne testen, i dag!


Er det mulig st jeg allerede kan være gravid ? Har eggløsninga kommer gruelig tidlig kanskje pga forstyrrelse pga SA? Som regel sjekkes blødninger med ultralyd for å finne årsaken. Det er ikke alltid at gravide blir henvist til ultralyd for små blødninger som antas å være ufarlige.


Er du mer enn uker gravid , og blør mer enn bare spotting (rosa på papiret eller en liten dråpe i trusa), skal du alltid ta kontakt med fødestedet. Den kan gjerne bli litt tykkere og seigere enn når man ikke er gravid. Er utfloden økt og illeluktende ved graviditet, eller om fargen endres til brun, grønn, rosa eller gul, bør du ta det opp med jordmoren eller legen din. For de fleste gravide har det at slimproppen løsner først og fremst en psykisk funksjon: Det forteller at ventetiden snart er over.


Min erfaring er at mange gravide synes det er fint å vite at det ikke er så lenge til fødselen. Hadde da lite eggløsningsslim, men var litt strekkbart. Dette var mer tidlig på dagen, men under samleie var det ikke så veldig mye av dette. Og hadde og samleie dager etter eggløsninga skulle ha vert. Det som er rart er at dagene før eggløsning hadde jeg strekkbart slim , men det var lite.


Det har til oppgave å hjelpe sædcellene på veien opp gjennom skjede og livmor og fram til egglederne, der de kan befrukte egget. Slimet fra skjeden øker i volum og vil bli klarere og seigere. Dette slimet kan ligne på eggehvite fra et ukokt høneegg. Denne type slim kalles fruktbart slim og lager et miljø i skjeden som sædcellene trives i, og gjør inngangsporten til livmoren lett å svømme igjennom. Du er aller mest fruktbar i de 2-dagene du merker dette slimet.


Jeg har sjekka sekret og tapp nå siden siste dag av mensen og tappen har sentrert seg og såvidt startet å åpne seg litt. Har hatt flere dager med lotion og et par dager med behov for truseinnlegg pga det føltes så vått hele ti. Mot termin vil livmorhalsen modnes.


Den blir mykere og kortere og holder dermed dårligere på slimpluggen. Hos de fleste gravide vil slimpluggen løse seg opp og komme ut som rikelig tyntflytende, blank utflod. I sjeldnere tilfeller kommer den ut som en tydelig slimpropp.


Både livmorhalsen og skjedeslimhinnene produserer mye slim mot termin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg