torsdag 4. mars 2021

Vondt å puste inn høyre side

Smerte på høyre side av kroppen din kan oppstå av ulike årsaker. Det er viktig å gå til legen for å utelukke alt som er alvorlig. I denne artikkelen snakker vi om mulige årsaker til denne smerten. Gjør vondt å puste når jeg står oppreist, bøyer meg framover og delvis bakover.


Noen får også hoste eller en følelse av bevegelse og surkling i brystet.

Når brystsmerter du føler smerte i midten av brystet, på venstre eller. Ventilen er ment å innrette seg som hjertet kontrakter for å pumpe blod inn i sirkulasjonssystemet. Våknet opp helt fin.


Er 2 god form, trener hver dag osv. Av medisiner går jeg på microgynon og fontex. Burde jeg kontakte noen eller se om det går over? Har prøvd å strekke.


Av og til får jeg noe slags sting i brystet når jeg skal puste dypt inn , det er skikkelig ekkelt, vondt og ubehagelig, og jeg skjønner ikke hva det kan komme av.

Det varierer om jeg får dem på høyre eller venstre side. Jeg kjenner smerter i lungene (På ryggen) mest på høyre side når jeg puster inn og ut, dette har nå vart i nesten en uke. Hva kan dette være? Det kommer og går i litt perioder.


Ingen andre reaksjoner fysisk som hjertet, puls, svette, etc. Det er kun veldig press mot brystkassa på innpust. Når jeg våknet i dag så hadde jeg utrolig vondt i ryggen,.


Du kan slutte å puste for en dag,. Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk. Vondt i Ryggen av å Stå Lenge.


Mange foreldre opplever ryggvondt av å stå på sidelinjen og se barna spille fotballkamp. Det å stå rett opp og ned over lengre tid legger en ensidig belastning på ryggen, på samme måte som sittende stillinger, etterhvert kan det begynne å verke i musklene og man kjenner seg stiv og støl. Jeg har vondt i brystet på venstre side.


Det er ikke konstant vondt , men jeg kjenner det godt når jeg trekker pusten dypt. Jeg klarer ikke å ligge på venstre side - det gjør veldig vondt. Tok smertestillende, men det hjalp ingenting.

Hotellbestilling på nett. Gratis avbestilling! Compare 100s of Sites at Once. Start Your Travel Planning Today and Book with Confidence! Se våre reiser til Side her.


Bestill din drømmeferie på ving. Klarer ikke å ligge ne for da blir det verre. Var hos lege fredag som ikke visste hva det var -tok røntken av lungen, men fan.


Gallesteinsanfall gir ofte plutselig innsettende smerter i høyre side av magen under ribbensbuen. Kan også gi opphav til smerter strålende ut i brystet. Lungebetennelse og lungehinnebetennelse kan gi brystsmerter. Smerten forverres ofte når du hoster eller ved dyp innånding.


Men når jeg vrir meg mot høyre side med hoftene helt i ro (sittende) så kjenner jeg det på venstre side av ryggraden (ja kjenner det for så vidt år jeg vrir meg til venstre også fant jeg ut nå). Akkurat som om det er noe med noen muskler der. Men jeg er ingen ekspert så jeg har virkelig ikke peiling.


Vi på ung kan aldri være sikre på hva smertene dine skyldes siden vi ikke kan undersøke deg eller stille deg flere spørsmål. Hvis det ikke høres ut som plagene over, eller du har andre plager i tillegg som symptomer, svimmelhet, eller vanskelig for å puste så er det viktig at du snakker med legen. Dette gjør da ekstremt vondt , og ofte, så sliter jeg i tillegg med å puste og tenke klart når slike ting skjer meg. Det føles ut som om det er selve brystet.


Jeg må da sette meg ordentlig og ta meg god tid til å prøve å puste jevnlig og normalt, helt til smerten forsvinner. Den enkleste måten å utføre ‘motstandspusting’ på er ved å puste inn gjennom munnen og deretter ut gjennom nesen. I tillegg hadde jeg en forkjølelse. Jeg fikk liksom ikke til vanlig pusterytme. Jeg våknet flere ganger om natten med høy puls og slet med å puste normalt.


Hvor gjør det vondt ? Nei: Magesmerter uten feber kan f eks skyldes smerter fra tarmen, magekatarr (magesyre), gallesten osv. Ved vedvarendesmerter kan man utvikle feber - husk å kontrollere temperaturen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg